Eğitimle İlgili Yazıların Eskişehir Yerel Gazetelerinde Dağılımı
Özet
Bu çalışmada öncelikle medyanın işlevleri, sosyolojik yaklaşımlar açısından incelenmiştir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, birinci olarak yerel gazetelerde eğitimle ilgili gazete yazılarına ne kadar ve ne oranda yer verildiğini araştırmaktır. İkinci olarak medyanın işlevlerine göre gazete yazılarına hangi sıklıkla ve ne kadar yer verildiğinin saptanmasıdır. Araştırmanın sonuçları şu şekilde özetlenebilir: Yerel gazetelerin eğitimle ilgili konulara haftalık olarak tüm yayınları içinde kapsam açısından yer verme oranı yaklaşık yüzde beştir. Sıklık açısından en çok ekonomik işlev boyutunda yazılara yer verilirken; eğlence işlevli yazılara hiç yer verilmemiştir. Kapsam açısından haber verme işlevli gazete yazıları yayınlanırken, eğlendirme işlevli yazılar hiç yayınlanmamıştır. Gazetelerin formal eğitim sürecinde kullanılması, basın kurumları ile okul işbirliği, gazetelerde “eğitim sayfası” oluşturulması araştırmanın kimi önerileridir. In the study, primarily the functions of media are studied from the point of sociological approaches. In this context, the main purpose of the research is to determine how often and what percentage journal articles concerning education are given in daily local newspapers and it is also aimed to determine how often and what percentage of the newspapers articles concerning education in accordance with functions of media. The results of the research can be summed up as follows: from the point of content, the percentage of giving place to journal materials concerning education weekly is five percent for local journals. While newspapers materials of having economic functions” mostly take place, newspapers materials of having entertainment function” don't take place any from the point of frequency. In the context of media functions from the point of content; that while newspapers materials having giving news and information” function are mostly published, newspapers materials having entertainment function is not published any. The journals` being used for educational development process, cooperation of school and media organizations, forming an educational page” in journals are a few proposals of the study.
Kaynak
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
8Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpneE1EUTA=https://hdl.handle.net/11421/14582
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]