İlkokullarda Teknoloji Eğitimi
Özet
Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda teknoloj i eğitiminin yerini sorgulamak ve bir ders ya da içerik olarak teknoloj inin nasıl yer alması gerektiğini sınıf öğretmeni görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaktır. İlkokullarda teknoloj inin yerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada, nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, 2013- 2014 öğretim yılının bahar döneminde Giresun il merkezinde yer alan ilkokulların 4. sınıf larında görev yapan 15 sınıf öğretmenidir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmış, verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada, günümüzde ilkokullardaki teknoloj i eğitiminin çoğunlukla yetersiz olduğu ya da hiç yer almadığı ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra ilkokulda öğretmenlerin bir kısmı teknoloj i eğitimi etkinlikleri yapmazken; bir kısmı ders etkinlikleri içerisinde teknoloj i ile internetin yararları ve zararları, klavye kullanma, dosya oluşturma, of is programları kullanımı gibi konularda eğitim verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. The main purpose of this study is to question the place of technology in primary schools and reveal how it must be included as a lesson or content, based on the classroom teachers' opinions. In this study, which aims to determine the place of technology in primary schools, qualitative research model has been adopted. Participants are determined through criterion sampling which is one of the purposef ul sampling methods. The population of the study includes the classroom teachers who teach the f ourth grade primary school students in the city center of Giresun, in 2013-2014 spring term. The data of the study was gathered through semi-structured interview questions. Descriptive analysis was utilized in analyzing the data of the study. It was f ound in the study that the current technology education in primary schools is either mostly inadequate or unavailable. While some of the teachers in primary schools do not conduct technology education activities, the others provide education f or such f ields as benef its and harms of the Internet, keyboard usage, f ile creation and off ice programs, within classroom activities.
Kaynak
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü DergisiCilt
0Sayı
19Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnd09ERXdNQT09https://hdl.handle.net/11421/14588
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]