İlköğretimde Webfolyo Uygulaması: Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri
Özet
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında gerçekleştirilen webfolyo uygulamasının işlevselliğini belirlemektir. Araştırma 2008-2009 öğretim yılı bahar döneminde Eskişehir ili Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı özel bir ilköğretim okulunun 4. Sınıf öğrencileri ile Fen ve Teknoloji, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Türkçe derslerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel bir araştırma yaklaşımı olan doğal inceleme yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmada veriler, öğretmen ve öğrencilerle yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilmiştir. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda hem öğretmen hem de öğrenciler webfolyo sistemini olumlu bulmuşlardır. Öğretmen ve öğrencilerin büyük bir bölümü webfolyo sisteminin geleneksel portfolyolardan daha etkili olduğunu düşünmektedir. The purpose of this study is to determine functionality of webfolio system in primary schools. This study was conducted on 4th grade Science and technology, Mathematics, Social Studies, and Turkish courses. The participants of this study are 4 th grade students and their teacher in a primary school in Eskisehir during the 2008-2009 academic year. A qualitative research design, naturalistic inquiry approach, has been adopted in this study. The data have been gathered through semi-structured interviews conducted with the teacher and the students. The data were analyzed through content analysis technique. It was found that both the teacher and the students found the webfolio system beneficial. The teacher and most of the students believe that webfolio system is more effective than traditional portfolio system.
Kaynak
İlköğretim Online (elektronik)Cilt
13Sayı
3Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFek1qYzVPUT09https://hdl.handle.net/11421/14589