Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayrak, Ayhan
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:28Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:28Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-1796
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpnMU5qazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14591
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye’deki Ortaöğretim kurumlarının 9. ve 10. sınıflarına yönelik hazırlanan “Hier sind wir” adlı ikinci yabancı dil olarak almanca ders kitaplarında erek dile ait ülke bilgisi ve kültürel ögelerin aktarılıp aktarılmadığı araştırılmıştır. 2005-2006 Öğretim yılı Bahar Dönemi sonunda, bu kitabı ders materyali olarak kullanan okulların öğretmenleri ile, standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yöntemi kullanılarak sözkonusu materyal hakkındaki görüşleri alınmış ve analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında, öğretim materyalinde, kültürel özelliklere, evrensel değerlere ait gerçek resimlere, özgün okuma parçalarına , deyimlere yer verilmiş olmasından dolayı, kitabın salt yabancı dil öğretmeyi değil, aynı zamanda erek dilin kültürünün de aktarımını hedeflediği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to find out whether cultural aspects are includet in the textbook Hier sind wir”, followed in german as a second language classes, in the secondary school, grades 9-10, in Turkey. Besides analyzing the book to determine the cultural aspects, a standardized open-endet interview is given to the teachers to find out their opinions related to the book. The results indicate that the aforementioned textbook includet the aspects related to target language culture, through pictures and authentic texts.en_US
dc.language.isogeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleLandeskunliche Elemente im Lehrwek "Hier Sind Wir"en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster