dc.contributor.author | Kuzu, Türkan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:28Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:28Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 1302-9967 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpVNU5EZzQ= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14593 | |
dc.description.abstract | Yeryüzünde hangi toplum olursa olsun, yüzyıllardır kuşak çatışmalarına sahne olmuştur ve bu olgu günümüzde de devam etmektedir. Yaşlılar deneyimlerine dayanarak kendilerinden genç olan bireyleri eğitme çabası içine girerler. Onlara etik, kültürel, sosyal ve ailevi kuralları öğretmeyi bir görev olarak algılarlar. Genellikle değişen dünya koşullarını düşünmeksizin bu görevlerini bazen zorla yapmaya ve yaptırmaya çalışırlar. Bu durumda doğal olarak gençlere bazen komik, bazen de hoş olmayan olaylar yaşatırlar. Gençler bu durumdan pek hoşlanmazlar. Çünkü onların yaşadığı dünya yaşlılarınkinden oldukça farklıdır. Değerler, beklentiler değişmiştir. Dolayısıyla yaşlıların dünyasıyla onların dünyası ört üşme inektedir. Kuşak çatışması kaçınılmazdır. Ama İzgü'nün "Anneannem" serisinde bu olay bir çatışmaya değil, bir. barışmaya yol açmaktadır. Çünkü çocukların yaşlı anneannesi oldukça modern, dinamik, yeniliğe açık, meraklı, çocukla çocuk, büyükle büyük olabilen sevimli bir karakterdir. Çocuklar onunla beraber olduklarında hem çok eğleniyorlar, hem de bir çok konuda bilgi sahibi olabiliyorlardır. İzgü, yarattığı "anneanne" karakteriyle eski kuşakla yeni kuşağı kucaklaştırarak bir nevi kuşak barışmasına olanak sağlamaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | All the societies all over the globe have experienced generation gap for centieries, and this situation is stil continuing to exist. The elders tend to make attempts to educate the younger individuals depending on their experience. They regard it as their duties to teach them ethical, cultural, social, and family rules. They sometimes do their duties or have them done by force -without considering the changing condilions in the world. As a resuly, they get the young to experience some events which are sometimes funny, but sometimes unpleasant. The young induviduals do not enjoy this situation very much, for the world they live in is guite different from that of the elders. The value and expectations are already changed. Therefore, there is not a strong resemblance between the world of the young and that of the elders. Generation gap is inevitable. This turns into a reconciliation rather than a conflict in the series of book, "Grandmothers" written by Izgii, for the grandmother of the children is a lovely character who is guite modern, dinamic, curious, open to innovations and acts out as if she were a child with children and as an adult with adults. When children are together with her, they both enjoy themselves very much and get very knowledgable about lots of subject-mattes. Trough the character of "Grandmother" he created, Izgii gets them embrace one another and reconcile the old generation with the new one. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Muzaffer İzgü'nün "Anneannem" Serisinde Kuşak Barışması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 31 | en_US |
dc.identifier.startpage | 42 | en_US |
dc.identifier.endpage | 48 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |