Show simple item record

dc.contributor.authorYayar, Rüştü
dc.contributor.authorGül, Deniz
dc.date.accessioned2015-02-19T09:55:26Z
dc.date.available2015-02-19T09:55:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/1467
dc.description.abstractHedonik fiyat modeli heterojen bir malın özelliklerinin fiyat üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla kullanılır. Bu model, heterojen bir malın fiyatının, onu oluşturan farklı özelliklerden her birinin marjinal fiyatının toplamından oluştuğunu varsaymaktadır. Bu varsayım doğrultusunda yapılan çalışmada, Mersin kent merkezinde bulunan apartman dairelerinin fiyatını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Toplam 739 apartman dairesine ait veriler emlakçılarla yüz yüze görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmada, doğrusal, yarı ve tam logaritmik regresyon modelleri denenmiştir. Tahmin modellerine ait değişkenlerin katsayılarının işaretleri teorik beklentiyle uyumlu bulunmuştur. Model sonuçlarına göre, konutun kullanım alanı, mutfak büyüklüğü, pazara uzaklık, banyo sayısı, garaj, merkezi uydu sistemi, özel güvenlik ve asansör sayısı değişkenlerinin konut fiyatlarını artırdığı belirlenmiştir. Konutun bahçeye sahip olması, site içinde olması, toplu taşıma araçlarına uzak olması ve eski olması ise konut fiyatlarını azalttığı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractHedonic price model has been used for the purpose of analyzing the effect of heterogeneous good’s features upon the price. This model assumes that price of a heterogeneous good has been determined through the total of marginal price of each different features creating itself. In the study carried out in accordance with this assumption, there has been aimed to determine the factors that affect the price of flats in the city center of Mersin. Data of totally 739 flats have been obtained with face-to-face interview method with estate agents. Linear, semi and full logarithmic regression models have been tried out in the research. Coefficient indicators of the variables that belong to estimation models have been found consistent with the theoretical expectation. According to the results of the model the variables of usage area of the flat, kitchen size, distance to bazaar, number of bathrooms, garage, central satellite system, private security and number of elevators have increased the prices of housing. It has also been noticed that house’s having a garden, being within a housing estate, being away from the public transportation vehicles and being old have decreased the price of housing.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonut Fiyatlarıen_US
dc.subjectHedonik Fiyatlama Modelien_US
dc.subjectKonut Piyasasıen_US
dc.subjectMersinen_US
dc.subjectHousing Pricesen_US
dc.subjectHedonic Pricing Modelen_US
dc.subjectHousing Marketen_US
dc.subjectMersinen_US
dc.titleMersin Kent Merkezinde Konut Piyasası Fiyatlarının Hedonik Tahminien_US
dc.title.alternativeHedonic Estimation of Housing Market Prices in Mersin City Centeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record