Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAdıgüzel, Cem Oktay
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:12Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:12Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBNE56SXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14780
dc.description.abstractBu çalışmada, mühendislik eğitim programları içerisinde altmış iş günü olarak yer alan “Sanayi Ortaklı Eğitim (SOE)” kapsamında oluşan öğrenci kazanımlarının, öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, tarama türü bir araştırma olup, nitel araştırma yöntemlerinden, yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, sanayi ortaklı eğitim süresince öğrenci kazanımlarının; iş dünyasına ve işin yönetimine, kişisel gelişime, kuramsal bilgi ve uygulama becerisine ilişkin alanlarda gerçekleştiği tespit edilmiştir. Çalışmada tespit edilen her bir temel kazanım alanına ait oluşan alt kazanım alanları da belirlenmiştir. Çalışmada, tespit edilen bu kazanımlar doğrultusunda, üniversite-sanayi ortaklı eğitim programları tartışılarak, mühendislik eğitiminin geliştirilmesi kapsamında bu ortaklık yapılarının nasıl geliştirilmesi gerektiği konusunda bir perspektif sunulması amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims at evaluating student learning outcomes via student perceptions regarding the sixty-work day Industry-Partnered Education (IPE)” given in engineering education programs. In the study, the survey method was employed, and the research data were collected through semi-structured interviews. As a consequence of the study, the process of industry-partnered education was found beneficial for students in the areas of business management, personal development and of institutional knowledge and applied skills. The study also revealed the sub-areas of learning outcomes related to each of these main areas of learning outcomes. Considering these learning outcomes revealed, the study discusses the university-industry partnership education programs and provides a perspective into how these partnership structures should be developed in order to improve engineering education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSanayi, ortaklı eğitim kapsamında öğrenci kazanımlarının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAn evaluation of student learning outcomes in terms of industry-partnered educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume42en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage177en_US
dc.identifier.endpage192en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster