Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürküm, Ayşe Sibel
dc.contributor.authorKızıltaş, Ayşe
dc.contributor.authorBıyık, Nihal
dc.contributor.authorYeminici, Bahriye
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:28Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:28Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRZME5ESXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14952
dc.description.abstractBu calışma, Anadolu Üniversitesi öğrencilerinin aile işlevleri algılarının; sorun kaynakları, sorunlara ilişkin davranış biçimleri ve sorunlarını paylaşmayı tercih ettikleri kişiler açısından incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler 1745 ögrenciden, Aile Değerlendirme Ölçegi ve anket formu kullanılarak toplanmıştır. Veri toplanan grup 17-30 yaş, aralığında olup, 846'si (% 48,8) kız, 893'u (% 50,9) ise erkeklerden oluşmaktadır. Bulgular kız öğrencilerin aile işlevlerini, erkek öğrencilere göre daha sağlıklı algıladıklarını yansıtmaktadır. Aile işlevlerini sağlıksız algılayan ögrencilerin aile üyeleriyle, karşı cinsten arkadaşlarıyla, flörtleriyle, cinsellikle, öğretimle ve ekonomik sınırlılıklarla ilgili sorunlar yaşadıkları saptanmıştır. Ögrencilerin aile işlevleri algılarının, sorunlarla karşılaştıklarında sergiledikleri davranışlar açısından farklılaştığı; işlevsel olmayan başa çıkma davranışlarını sıklıkla sergileyen öğrencilerin aile işlevlerini sağlıksız algıladıkları gözlemlenmiştir. Aile işlevlerini sağlıklı algılayan ögrencilerin karşılaştıkları sorunları aile üyeleriyle paylaşma yolunu seçtikleri, aile işlevlerini sağlıksız algılıyan öğrencilerinse, sorunlarını hiç kimseyle paylaşmamayı tercih ettikleri saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study investigated university students' perceptions about family functioning in terms of the sources of problems in their daily lives, their behaviors related to these problems, and the people with whom they share their problems. Data were collected from 1745 (846 female and 893 male) students by using the Family Assessment Device (FAD) and a questionnaire. It is found that female students scored higher on the FAD than male students and that, the students who perceive their family functioning as unhealthy have problems with their family members, wich friends from the opposite gender, with their boy/girl friends, with their sexual life, and with their academic and economic restrictions. The students' perceptions differed in terms of the behavior they display when they face with a problem.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Aile İşlevleri Algılarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Univestigation of University Students' Perceptions about Family Functioningen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage229en_US
dc.identifier.endpage262en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster