Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorBatu, Emine Sema
dc.contributor.authorBeklan, Oya Çetin
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:59Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RBeU5qZzQ=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15132
dc.description.abstractGelişim geriliği olan çocuğa sahip ailelerinin sosyo-ekonomik ve demografik özellikleri gelecekteki hizmetlerin planlanmasına önemli bilgiler sağlar. Bu çalışmanın amacı, ailelerin sosyo-ekonomik ve demografik özelliklerinin birbirleriyle olan ilişkilerinin ve farklılıklarının kurumlara göre dağılımını betimlemektir. Veriler, Eskişehir merkezdeki üç resmi özel eğitim kurumundaki 143 aileye uygulanan görüşmeli anket yoluyla toplanmıştır. Sonuçlar, kurumlara göre ailelerin hanede yaşayan kişi sayılarına, hane gelirine, anne-babalarm eğitim yıllarına ve hane tiplerine göre anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Bu farklılıkların ise üniversite birimindeki ailelerin lehine olduğu gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractInformation about socio-economic and demographic characteristics of families of children with developmental retardation provides important information for the future service planning. The aim of this study is to describe the distribution of the correlations and differences of the families between the centers in terms of socio-economic and demographic characteristics. The data were gathered by survey applied to 143 parents in three public special education centers, in Eskişehir city center. The results indicated that there were significant differences among the families in centers with respect to number of family members, family income, parents' educational levels and family types. These differences were observed in favor of the families in the university unit.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleGelişim Geriliği Olan Çocuğa Sahip Ailelerin Sosyo-Ekonomik ve Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkileren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.institutionauthorBatu, Emine Sema


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster