Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDiken, İbrahim Halil
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:02Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:02Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJME5UQXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15144
dc.description.abstractBu çalışmada 148 Türk annenin özel gereksinimli çocukları (gecikmiş dil ve konuşma, hafif düzeyde zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluk - otizm gösteren çocuklar) ile karşılıklı etkileşimsel davranışları araştırılmıştır. Annelerin çocukları ile etkileşimleri video kaydına alınmış, kaydedilen video kayıtları Ebeveyn Davranışını Değerlendirme Ölçeği-Türkçe Versiyonu (EDDÖ-TV; Diken, 2009) ve Çocuk Davranışını Değerlendirme Ölçeği-Türkçe Versiyonu (ÇDDÖ-TV; Diken, 2009) ile analiz edilmiştir. Bulgular EDDÖ-TV’de yer alan duyarlı olma, pekiştireç kullanma, yönlendirici olma ve etkileşim hızı davranışlarında ve ÇDDÖ-TV'de yer alan çocukların etkileşimsel davranışlarında gruplararası fark olduğunu göstermiştir. Erken müdahale uygulamalarına dönük öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe present study explored 148 Turkish mothers' styles of interaction and interactive engagement behaviors of their children who have special needs (speech and language delays, mild intellectual disabilities, and autism). Video recordings mother-child interactions were analyzed using the Turkish Version of Maternal Behavior Rating Scale (TV-MBRS; Diken, 2009) and the Turkish Version of Child Behavior Rating Scale (TV-CBRS; Diken, 2009). Results revealed that the groups differed in terms of sensitivity, praise, directiveness and pace of the TV-MBRS and all of the TV-CBRS items. Implications for early intervention in Turkey were provided.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAn exploration of ınteractional behaviors of Turkish mothers and their children with special needs: Implications for early intervention practicesen_US
dc.title.alternativeTürk annelerinin ve özel gereksinimli çocuklarının etkileşimsel davranışlarının araştırılması: Erken müdahaleye yönelik önerileren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue163en_US
dc.identifier.startpage297en_US
dc.identifier.endpage309en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorDiken, İbrahim Halil


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster