Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOlçay Gül, Seray
dc.contributor.authorVuran, Sezgin
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:02Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:02Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBME5EUXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15147
dc.description.abstractVideo model yöntemi, model tarafından sergilenen hedef davranışın videoteypten izlenmesi ve model alınması olarak tanımlanan, bilimsel temelli uygulamalardan biridir. Video model yöntemi, pek çok farklı becerinin öğretiminde, hem normal gelişim gösteren çocuklar hem de gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklarla kullanılabilen bir öğretim yöntemidir. Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizlik gösteren bireylere sosyal beceri öğretiminde video model yönteminin kullanıldığı araştırmaları incelemektir. Çalışma nitel bir doküman analizidir. Çalışmada belirlenen ölçütlere göre elde edilen dokümanlar (araştırmalar) yazarlar tarafından analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında belirlenen ölçütleri karşılayan 19’u yurt dışında 2’si yurt içinde yapılmış toplam 21 araştırmaya ulaşılmıştır. Araştırmaların % 97’sinde otizm ve Asberger tanısı almış 3-15 yaş grubundaki deneklerle çalışılmış ve % 81’inde öğretimi yapılan sosyal becerilerin seçiliş nedenlerine yer verilmemiştir. Ek olarak bu araştırmaların yalnızca % 33’ünde sosyal geçerlik verisi toplanmıştır. Bu oran sosyal beceri öğretimine odaklanan araştırmalar için oldukça düşüktür.en_US
dc.description.abstractTh e video model method is an application with evidence basis, defined as watching and taking as a model the target behavior exhibited by the person on the videotape. Th e video model method is a teaching method that can be used in teaching many diff erent skills to children displaying normal development and to children with developmental disabilities. Th is study aimed to examine and analyze studies in which the video modeling was used in teaching social skills to individuals with developmental disabilities. Th e present study is a qualitative document analysis. Documents (research) which were gathered according to certain criteria were analyzed by the authors. A total of 21 studies, 2 of which were conducted in Turkey, that met the criteria off set by the present study were analyzed according to the certain criteria. Th e reason why subjects in 3-15 years of age diagnosed with autism and Asberger's syndrome were selected in 97% of the studies and why social skills were analyzed in 81% of the studies was not explained. In addition, social validity data were collected only in 33% of all studies. Th is is a quite low rate for the studies focused on teaching of social skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal becerilerin öğretiminde video model yöntemiyle yürütülen araştırmaların analizien_US
dc.title.alternativeAn analysis of studies conducted video modeling in teaching social skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage217en_US
dc.identifier.endpage274en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorVuran, Sezgin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster