Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarasu, Halise Pelin
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:06Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJME5UVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15166
dc.description.abstractOkul öncesi dönemde uygulanan okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri, formel okuma öğretimine zemin hazırlaması açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde işitme engelli çocukların okuma yazma becerilerinin gelişimini destekleyen ve grup içinde uygulanan eğitim programının özelliklerini tanımlamaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel durum çalışması modeli uygulanmıştır. Araştırma verileri, sınıf içi gözlemler, öğretmenlerle görüşme, arşiv kayıtları, belgeler, geçerlik-güvenirlik komitesi kayıtları ve araştırma günlüğü kullanılarak elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve temaların belirlenmesi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, grup etkinliklerinde vurgulandığını, etkinliklerin sözcüklerin biçiminin fark edilmesi, sesbilgisel farkındalık, sözdizimi ve anlama ilişkin ipuçlarının kullanımını destekleyecek şekilde düzenlendiğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractActivities aimed at literacy preparation in the pre-school period are an important factor in the creation of a basis for the teaching of formal reading. This study aims to define the characteristics of education programs that support the development of literacy skills in hearing-impaired children, and are applied in groups in the preschool period. To this end, a qualitative case study was applied, during which research data was garnered through teacher interviews, participant observations, documentation, records of the validity and reliability committee, and a researcher journal. The study data was analyzed through a descriptive analysis and themes were determined. The research results show that the application of various in-group activities allows the relationship between oral language and print to be emphasized, and these activities can be organized in such a way that they support the use of such tools as sight words, phonological awareness, syntax and semantics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİşitme Engelli Çocuklara Okul Öncesi Dönemde Uygulanan Okuma Yazmaya Hazırlık Grup Etkinlikleri *en_US
dc.title.alternativeGroup Activities for Literacy Preparation during the Pre-School Period of Hearing-Impaired Children ?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue174en_US
dc.identifier.startpage297en_US
dc.identifier.endpage312en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorKarasu, Halise Pelin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster