dc.contributor.author | Karasu, Halise Pelin | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:57:06Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:57:06Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJME5UVXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15166 | |
dc.description.abstract | Okul öncesi dönemde uygulanan okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri, formel okuma öğretimine zemin hazırlaması açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde işitme engelli çocukların okuma yazma becerilerinin gelişimini destekleyen ve grup içinde uygulanan eğitim programının özelliklerini tanımlamaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel durum çalışması modeli uygulanmıştır. Araştırma verileri, sınıf içi gözlemler, öğretmenlerle görüşme, arşiv kayıtları, belgeler, geçerlik-güvenirlik komitesi kayıtları ve araştırma günlüğü kullanılarak elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve temaların belirlenmesi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, grup etkinliklerinde vurgulandığını, etkinliklerin sözcüklerin biçiminin fark edilmesi, sesbilgisel farkındalık, sözdizimi ve anlama ilişkin ipuçlarının kullanımını destekleyecek şekilde düzenlendiğini göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Activities aimed at literacy preparation in the pre-school period are an important factor in the creation of a basis for the teaching of formal reading. This study aims to define the characteristics of education programs that support the development of literacy skills in hearing-impaired children, and are applied in groups in the preschool period. To this end, a qualitative case study was applied, during which research data was garnered through teacher interviews, participant observations, documentation, records of the validity and reliability committee, and a researcher journal. The study data was analyzed through a descriptive analysis and themes were determined. The research results show that the application of various in-group activities allows the relationship between oral language and print to be emphasized, and these activities can be organized in such a way that they support the use of such tools as sight words, phonological awareness, syntax and semantics. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İşitme Engelli Çocuklara Okul Öncesi Dönemde Uygulanan Okuma Yazmaya Hazırlık Grup Etkinlikleri * | en_US |
dc.title.alternative | Group Activities for Literacy Preparation during the Pre-School Period of Hearing-Impaired Children ? | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Eğitim ve Bilim | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 39 | en_US |
dc.identifier.issue | 174 | en_US |
dc.identifier.startpage | 297 | en_US |
dc.identifier.endpage | 312 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Karasu, Halise Pelin | |