Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇengelci Köse, Tuba
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:26Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:26Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjeE56TTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15249
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı bir Amerikan üniversitesinde, eğitim fakültesi bünyesinde yer alan ergenlik araştırma merkezindeki kuramsal ve uygulamalı çalışmaları incelemektir. Ayrıca, merkezdeki araştırmacıların karakter eğitiminde eğitim ortamı, etkinlikler ve değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerine dayalı olarak durum çalışması kullanılmıştır. Merkezde gerçekleştirilen çalışmalarda yer almış olan 9 araştırmacı katılımcıları oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme ve doküman incelemesinden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları araştırma merkezinde, ergen gelişiminin pozitif yönlerine ilişkin çalışmalar gerçekleştirildiğini göstermektedir. Ayrıca, katılımcıların görüşleri ışığında karakter eğitiminde eğitim ortamı, etkinlikler ve değerlendirme süreci açıklanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study describes the theoretical and practical studies at an adolescent research Center in the School of Education at an American university. Additionally, researchers' views are explored regarding the educational environment, activities, and the assessment process in character education. The case study design used in this paper is based on qualitative research methods. The participants comprised 9 researchers who took part in the Center's studies. The data were gathered through semi- structured interviews, and document analysis. Content analysis was applied to analyze the data of the research. Findings of this paper reveal that the research Center conducted studies on the positive aspects of adolescent development. Additionally, educational environment, activities, and assessment processes in character education are e xplained in light of the participants' views.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleErgenler için karakter eğitimi: Bir araştırma merkezine ilişkin durum çalışmasıen_US
dc.title.alternativeCharacter education of adolescents: A case study of a research centeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue179en_US
dc.identifier.startpage295en_US
dc.identifier.endpage306en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorÇengelci Köse, Tuba


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record