Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇengelci Köse, Tuba
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:31Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:31Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRM01UWTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15268
dc.description.abstractSınıf dışı öğrenme öğrencilerin içinde yaşadıkları toplumu, doğayı ve dünyayı anlamlandırmaları için onlara somut deneyimler yaşama olanağı sunan bir yaklaşımdır. Genellikle çevre eğitimi kapsamında yararlanılan sınıf dışı öğrenme etkinlikleri öğrencileri demokratik toplumun etkin bir üyesi olarak yetiştirmeyi amaçlayan sosyal bilgiler dersi için de önemlidir. Bu çalışmanın amacı sınıf dışı öğrenme konusunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak desenlenen araştırmaya Eskişehir il merkezindeki alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzeydeki okullarda görev yapan 15 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış, veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmada alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzey okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine ilişkin bulgular ayrı ayrı ele alınarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre genel olarak öğretmenler sosyal bilgilerin içeriğinin sınıf dışı öğrenmeye uygun olduğu görüşündedir. Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı öğrenmede öne çıkan konular tarih konuları, coğrafya konuları, yerel yönetimler, çevre konuları, yardımlaşma ve meslekler biçimindedir. Sosyal bilgiler dersinde gerçekleştirilen sınıf dışı öğrenme etkinlikleri ise il içi ve il dışı geziler, sinemaya gitme, alan uzmanları ve ilgili kişilerle görüşmeler yapma ya da kaynak kişileri okula davet etme olarak belirtilmiştir. Öğretmenlerin sınıf dışı öğrenmede yaşadığı sorunların başında zaman sıkıntısı, öğrencilerin davranış sorunları, ekonomik sorunlar ve bürokratik engeller gelmektedir.en_US
dc.description.abstractLearning outside the classroom help students interpret their society, nature, and the world through concrete experiences. Although learning outside the classroom is usually used for environmental education, it is very important for the social studies course which aims to train students as active members of a democratic society. The purpose of this study is to understand social studies teachers' views on learning outside the classroom regarding the social studies course. 15 social studies teachers from low, middle, and high socio-economic levels schools in Eskişehir participated in this qualitative study. The data of the study were obtained from semi- structured interviews and analyzed using descriptive analysis. According to findings of the study, the social studies teachers believed that content of the social studies course was suitable for learning outside the classroom. History and geography topics, local administrations, environmental issues, cooperation, and professions were mentioned as the main subjects for learning outside the classroom. Outside learning activities were exemplified as organizing trips in and out of province, and going to the cinema, interviewing with experts and resource people, or inviting them to the school. Teachers experienced problems about time and students' behaviors as well as economic problems, and bureaucratic obstacles regarding outdoor learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı öğrenmeye ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeSocial studies teachers' views on learning outside the classroomen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1823en_US
dc.identifier.endpage1841en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorÇengelci Köse, Tuba


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster