Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin İzmirli, Özden
dc.contributor.authorOdabaşı, H. Ferhan
dc.contributor.authorYurdakul, Işıl Kabakçı
dc.date.accessioned2014-07-14T07:42:17Z
dc.date.available2014-07-14T07:42:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/152
dc.description.abstractÖğretmenlerin değişime ve bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişime ayak uydurabilmek için mesleki gelişime duydukları gereksinim son yıllarda hızla artmaktadır. Öğretmen yetiştirme sürecinin hizmet öncesi eğitim süreci ile başlayıp, hizmet içi eğitim süreciyle devam ettiği ve bilgi toplumlarında her alandaki hızlı dönüşümler ve bilginin eskime hızı göz önüne alındığında, hizmet öncesi süreçte edinilen bilgilerinin geçerliliğinin tartışılır bir konu haline geldiği görülmektedir. Bu bağlamda mesleki gelişim etkinliklerinin yaşam boyu devam eden etkinlikler olarak planlanması gerekliliği ön plana çıkmaktadır. Öğretmenlerin mesleki gelişim etkinliklerinin eğitimi öğrenme kuramları temel alınarak, etkili, verimli ve uygulamaya dönük bir şekilde mesleki gelişim gereksinimlerinin karşılanması önemlidir. Bu bağlamda çalışmanın amacı öğretmen yetiştirmede hizmet içi eğitim etkinliklerinin gerçekleştirilmesinde dönüştürücü öğrenme kuramını temel alan bir analiz sunmaktır. Çalışmanın sonucunda dönüştürücü öğrenme kuramını temel alan hizmet içi eğitim etkinliği kapsamında Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin öğretim süreci ile bütünleştirilmesine yönelik uygulamaya dönük çeşitli araştırma önerileri sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn recent years, teachers’ professional development needs are quickly increasing for teachers’ being able to keep up with changing and development in information and communication technologies. When it is considered that teacher training process starts with pre-service training and continues with in-service training, and also transformations in every field of information societies, and aging pace of information are considered, validity of the information obtained in pre-service training process becomes a discussing issue. In this context, it comes into prominence that professional development activities should be planned lifelong. To provide teachers’ professional development needs effectively, efficiently and practically, teachers’ professional development activities should be based on adult learning theories. In this context, the purpose of this study is to present an analysis based on transformative learning theory in preparing in-service training activities in teacher training. At the end of the study, some practical suggestions were presented about integrating information and communication technologies into the teaching process within the scope of in-service training activities based on transformative learning theory.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDönüştürücü Öğrenme Kuramıen_US
dc.subjectÖğretmen Yetiştirmeen_US
dc.subjectYetişkin Öğrenmesien_US
dc.subjectBilgi ve İletişim Teknolojilerien_US
dc.subjectTransformative Learning Theoryen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.subjectAdult Learningen_US
dc.subjectInformation and Communication Technologiesen_US
dc.titleDönüştürücü Öğrenme Kuramı ve Öğretmen Yetiştirme Üzerine Kavramsal Bir Çözümlemeen_US
dc.title.alternativeA Conceptual Analysis of Transformative Learning Theory and Teacher Trainingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster