Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKaya, Erdoğan
dc.date.accessioned2019-10-19T21:02:56Z
dc.date.available2019-10-19T21:02:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1302-2431
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNME5UZ3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15326
dc.description.abstract1950'lerde başlayan Yeni Sosyal. Bilgiler Hareketiyle bilgisayarın eğitimde kullanılmaya başlandığı 1980 sonrası dönemde, teknolojiyle Sosyal Bilgilerin bütünleşmesi çok tartışılmıştır. Ancak Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin geleneksel yapılarıyla teknolojiye dirençleri ve teknolojiyi sadece geleneksel öğretim yöntemlerini desteklemek için kullanmaları, öğrenci merkezli öğrenme ortamlarının tam anlamıyla oluşturulamamasma yol açmıştır. Oysaki öğrenenlerin güdülenerek öğrenmeyi içselleştirebilmeleri için istekle, ilgiyle ve yaşayarak öğrenecekleri ortamlara gereksinim vardır. Bunun için de öğrenme ortamlarına ilişkin istek ve beklentilerinin bilinmesi çok önemlidir. Araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin Sosyal Bilgiler öğrenme ortamına ilişkin beklentilerini belirlemektir. Nitel araştırma odağında yarı yapılandırılmış görüşmeyle gerçekleştirilen araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden benzeşik örnekleme tekniğinden yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Öğrenci beklentileri arasnda Sosyal Bilgiler öğrenme ortamının sosyal ve fiziki boyutuna ilişkin öğeler yer almıştır. Ayrıca ortamda elektronik, grafik, üç boyutlu, gösterim ve basılı araç-gereçlere yönelik beklentiler de aktarılmıştır. Görüşlere göre Sosyal Bilgiler öğrenme ortamı, özellikle olay yeri, canlandırma ve simülasyon çalışmalarıyla yaşanılarak öğrenilen bir ortam olmalıdır.en_US
dc.description.abstractIntegrating technology and social studies was much discussed in the New Social Studies movement beginning in the 1950s period after 1980 when the use of the computer started. However, resistance of social studies teachers1 to technology with their traditional structures, and their use of technology for only supporting traditional teaching methods prevent constructing a student centered learning environment. However, they need a learning environment to internalize learning through motivation with enthusiasm, interest, and living. For this reason, it is important to examine their demands and expectations regarding the learning environment. This research is aimed at determining elementary school students' expectations regarding the social studies learning environment. Homogeneous sampling method out of purposeful sampling methods was used in this qualitative research which was realized through semi-structured interviews. Qualitative analysis technique was used to analyze data. Elements were found out regarding the social and physical dimension of the social studies learning environment from students' expectations. Additionally, the electronic media, graphic, three-dimensional representation and printed tools were expected in the same environment. According to the views, social studies learning environment should be a setting which represents place of events with animation and simulation studies via doing and living.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler öğrenme ortamına ilişkin beklentilerien_US
dc.title.alternativeElementary school students' expectations regarding social studies learning environmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue54en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record