Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOdluyurt, Serhat
dc.contributor.authorBatu, Emine Sema
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:15Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:15Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15494
dc.descriptionWOS: 000273299500007en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve alanyazına dayalı olarak belirlenmesidir. Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin, anaokuluna yerleştirilen gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmasını bekledikleri birinci ve ikinci derecede öncelikli kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin neler olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir anket geliştirilmiş ve okul öncesi dönemde görev yapan öğretmenlere uygulanmıştır. Anket uygulamasının ardından, alanyazın taraması yapılmış ve okul öncesi dönemdeki kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin neler olduğu belirlenmiştir. Hem öğretmenlerin belirttiği hem de alanyazından ulaşılan beceriler sıralanmış işlevsel olarak benzeyenler gruplanmıştır. Bu araştırmada belirlenen kaynaştırmaya hazırlık becerileri gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların kaynaştırma ortamında başarılı olabilmesi için gerekli becerileri belirlemeye yönelik yürütülen araştırma bulgularıyla benzerlik göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe general purpose of the present study was to determine the preparatory skills of children with developmental disabilities based on the opinions of teachers and the literature. It was aimed to determine the highest priority and secondary level priority preparatory skiffs based on the opinions of the pre-school teachers. In order to reach this purpose, a survey was developed and administered to the preschool teachers working in schools. After completing the surveys, a literature review was conducted and the preparatory skills in the literature were determined. The similar skills mentioned by the teachers and found in the literature were grouped. The preparatory skills found in this study were similar to those found in the literature.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherEDAMen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectPre-School Educationen_US
dc.subjectInclusionen_US
dc.subjectDevelopmental Disabilitiesen_US
dc.subjectPreparatory Skiffsen_US
dc.titleOkul Öncesi Dönemdeki Kaynaştırmaya Hazırlık Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine ve Alanyazın Taramasına Dayalı Olarak Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the Preparatory Skills of Preschools Based on the Opinions of Teachers and Literature Reviewen_US
dc.typereviewen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1841en_US
dc.identifier.endpage1851en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]
dc.contributor.institutionauthorOdluyurt, Serhat
dc.contributor.institutionauthorBatu, Emine Sema


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster