Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOdluyurt, Serhat
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:26Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.17051/ilkonline.2018.419358
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15566
dc.description.abstractOkul öncesi dönemdeki kaynaştırma uygulamalarını destekleyen çalışmalara bakıldığında, özel gereksinimli küçük çocukların kaynaştırma ortamına yerleştirilmesinin avantajlarının fazla olduğu görülmektedir. Okul öncesi dönemdeki kaynaştırma uygulamalarında üzerinde durulması gereken önemli unsurlardan biri de kaynaştırmaya hazırlık becerileridir. Kaynaştırmaya hazırlık becerileri, ağırlıklı sosyal duygusal beceriler olarak sıralanmakta ancak, akademik becerileri de kapsamaktadır. Kaynaştırma uygulamasının başarıya ulaşabilmesi için kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin belirlenmesi ve çocuklara öğretilmesi gerekmektedir. Okul öncesi dönemdeki özel gereksinimli çocuğun kaynaştırma ortamına geçiş sürecinde kaynaştırmaya hazırlık becerilerine sahip olmaması, kaynaştırma ortamına uyum sağlamasını zorlaştırmaktadır. Dolayısıyla, bu becerilerin kaynaştırma ortamına geçmeden öğretilmesi ve süreç içinde desteklenmesi gereklidir. Bu derleme çalışmasında okul öncesi dönemdeki kaynaştırmaya hazırlık becerilerini tanıtmak ve öğretim süreçlerine ilişkin bilgi vermek amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractWhen we look at the studies in support of preschool inclusion methods, we can see that the placement of young children with disabilities in an inclusive environment is advantageous. In methods oriented towards the inclusion of children in preschool, developing preparatory skills for inclusion is highly important. Preparatory skills for inclusion are mainly considered to be social-emotional skills, however they also include academic skills. For any inclusion effort to be successful, the associated preparatory skills must be determined and taught to children. Lack of inclusion preparatory skills in children of preschool age with disabilities when they are just about to transition into this environment will make it difficult for them to harmonize within an environment conducive to inclusion. Therefore these skills are required to be taught prior to the transition into the inclusive environment, but also reinforced during the process. This review study aims to introduce some of the preparatory skills for inclusion in the preschool period, as well as to provide information pertaining to the educational processesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Universityen_US
dc.relation.isversionof10.17051/ilkonline.2018.419358en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectChildren With Disabilitiesen_US
dc.subjectPreparatory Skillsen_US
dc.subjectPreschool Inclusionen_US
dc.titleÖzel gereksinimli çocuklarda okul öncesi kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerien_US
dc.title.alternativeActivities oriented to preparing children with disabilities for preschool inclusionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElementary Education Onlineen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorOdluyurt, Serhat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster