Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOdluyurt, Serhat
dc.contributor.authorDeğirmenci, Hatice Deniz
dc.contributor.authorAdalıoğlu, İclal
dc.contributor.authorKapan, Alper
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:27Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:27Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrM01UYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15567
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, kendiliğinden iletişim başlatma becerisinin öğretiminde PECS' in birinci evresinin doğrudan sunulmasıyla video modelle birlikte sunulmasının etkililik ve verimlilik açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelemektir. Araştırmada, tek-denekli araştırma modellerinden dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, okulöncesi dönemde OSB tanısı almış hâlihazırda bireysel eğitim alan üç çocuk ve genelleme oturumlarında anneleri katılmıştır. Araştırma sürecine ilişkin anneler bilgilendirilmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni kendiliğinden iletişim başlatma becerisidir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri ise, PECS in birinci evresinin doğrudan uygulanması ve video modelle birlikte uygulanmasıdır. Araştırmada başlama düzeyi, öğretim, öğretim sonu değerlendirme, genelleme ve izleme oturumları yer almıştır. Her oturumda biri yönlendirici diğeri iletişimci öğretmen olmak üzere iki uygulamacı yer almıştır. Video model süreci bir akran katılımcının model olması ile gerçekleştirilmiştir. Video model görüntülerini sunmak için Ipad kullanılmıştır. Araştırma verileri grafiksel olarak analiz edilmiş ve her iki uygulamanın etkililikleri edinim aşamasında farklılaşmadığı gibi kalıcılık ve genelleme aşamasında da farklılaşmadığı görülmüştüren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOtizmli Çocuklara Doğrudan ve Video Modelle Birlikte Sunulan Pecs Uygulamasının Etkilerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalINTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATIONen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage316en_US
dc.identifier.endpage342en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorOdluyurt, Serhat
dc.contributor.institutionauthorDeğirmenci, Hatice Deniz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster