Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkmanoğlu, Nurgül
dc.contributor.authorKurnaz, Erkan
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:28Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1304-7639
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnNU1qY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15574
dc.description.abstractVideoyla kendine model olma, etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış bir öğretim uygulaması olan video model ile öğretim yönteminin bir alt uygulama türüdür. Videoyla kendine model olma uygulamaları, yeni becerilerin edinimi, daha önceden kazanılmış becerilere akıcılık kazandırılması, problem davranışların azaltılması amaçlarıyla kullanılabilecek bir uygulama olmasıyla birlikte çeşitli yaş ve gelişimsel yetersizlik gösteren bireylerde de etkili olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı; otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitiminde kullanılan videoyla kendine model olmayı tanıtmak, yarar ve sınırlılıkları, uygulama hazırlıkları, uygulama basamakları hakkında açıklamalarda bulunmak ve bu açıklamalara dayanılarak uygulamacı ve araştırmacılara öneriler sunmaktır.en_US
dc.description.abstractVideo self-modeling is a subcategory of the method of teaching with video modeling, which is an evidencebased, effective teaching method. Besides for the aims of teaching new skills, gaining fluency in previously acquired skills and preventing problematic behaviors, video self-modeling practices have also been effectively used with individuals of different age and developmental disability groups. The purpose of this study is to introduce video self-modeling which is used in the training of individuals with autism spectrum disorder, to present explanations concerning its benefits, limitations, preparations and stages, and to provide recommendations for the trainers and researchers on the basis of these explanations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleOtizmli Çocukların Eğitiminde Yeni Eğilimler: Videoyla Kendine Model Olma ve Etkilerien_US
dc.title.alternativeNew Trends in the Education of Children with Autism: Video Self-Modeling and Its Effectsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorKoçak, Şahin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster