Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraaslan, Özcan
dc.contributor.authorKutlu, Metehan
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:28Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1304-8880
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFd01ESTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15575
dc.description.abstractOtizm Spektrum Bozukluğu (OSB), genellikle 3 yaşından önce ortaya çıkan ve kişilerin sosyal etkileşim, iletişim becerileri ve diğer bilişsel işlevlerinin gerçekleştirme düzeylerini olumsuz yönde etkileyen nöro-biyolojik kökenli bir yetersizliktir (National Research Council [NRC], 2001). Erkeklerde kızlardan dört kat daha fazla görülen otizm spektrum bozukluğu her 150 çocuktan birinde görülmektedir (Centers for Disease Control Prevention, 2009). Günümüzde bu çocuklara yönelik bilimsel dayanıklı uygulamalardan, OSB’li çocuklarda iletişim, sosyal ve sınırlı yinelenen tekrarlı davranışlara yönelik uygulamalı davranış analizi, PECS (Picture Exchange Communication System), sosyal öyküler gibi bilimsel dayanaklı uygulamalar sıklıkla yapılmaktadır. Yapılan bu çalışma ile, ilgili konuda bilimsel dayanaklı uygulamalardan olan sosyal öykülerin, OSB’li çocukların sosyal beceriler edinimleri üzerindeki etkililiğine yönelik alan yazında yapılmış çalışmaların ortaya konulması ve bu konuda ülkemizde gelecekte yapılacak araştırmalara ışık tutulması amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractAutism Spectrum Disorder (ASD) is the cognitive structure abnormality situation that appears during the first three years of life. It is described as the developmental deficiency that affects the social interactional, communicational and cognitive functional development of the brain (National Research Council [NRC], 2001). ASD that is four times more common in boys than girls is seen in one 1 of 150 children (Centers for Disease Control Prevention, 2009). Along with many other applications, there are most commonly used evidence based practices such as Applied Behavioral Analysis, Picture Exchange Communication System (PECS), and Social Stories for solving children's communication and social problems. The basic aim of this study is to do an extensive literature review that covers the effectiveness of Social Stories” which is one of the evidence based practices for improving the communication and social behavior skills of the children with ASD, and it is also aimed to build a base for future scientific studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleOtizm spektrum bozukluğu olan bireylerde sosyal öykü kullanımı: Alanyazın taramasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage17en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster