Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülboy, Emrah
dc.contributor.authorYücesoy Özkan, Şerife
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:28Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeE5qY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15577
dc.description.abstractProblem davranışlar otizmin tanılanmasında bir tanı kriteri olarak kabul edilmese de, otizmi olan çocukların büyük bir kısmının problem davranış sergiledikleri bilinmektedir. Otizmi olan çocuklar; tekrarlayıcı ve yineleyici, kendine zarar verici, saldırgan ve öfke içeren, aşılmışın dışında yemek yeme ve takıntılı davranışlar gibi problem davranışlar sergilemektedirler. Bu davranışlar ise değişikliklere uyum sağlama, genel eğitim ortamlarından uzaklaşma ve ayrışma, sosyal etkileşim sorunları ve rutinlere aşırı bağlılık gibi bazı güçlüklere neden olmaktadır. Bu problem davranışları önlemek üzere geçiş stratejileri gibi önleyici stratejiler kullanılabilir. Bu çalışmanın amacı da otizmi olan çocukların annebabalarına ve öğretmenlerine geçişler sırasında sergilenen problem davranışlar ve bu problem davranışları önlemek üzere kullanılacak geçiş stratejileri konusunda bilgi vermektir.en_US
dc.description.abstractAlthough challenging behaviors are not accepted as a criterion to diagnose the autism, it is known that most of the children with autism engage challenging behaviors. Children with autism engage challenging behaviors such as repetitions, stereotypies, self-injurious, disruptions, aggressions, tantrums, atypical eating, and obsessions. These behaviors cause some difficulties like adaptation to change, exclusion and isolation from general education, social interaction problems, and over dependency to routines. In order to prevent challenging behaviors, some preventive strategies like transition strategies could be used. Thus, the purpose of this study was to inform about challenging behaviors engaged during transitions by children with autism and transitions strategies used to prevent these behaviors to parents and teachers of children with autism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleOtizmi Olan Çocukların Geçişler Sırasında Sergileyebilecekleri Problem Davranışları Önlemek Üzere Kullanılan Geçiş Stratejilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorYücesoy Özkan, Şerife


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster