dc.contributor.author | Gülboy, Emrah | |
dc.contributor.author | Yücesoy Özkan, Şerife | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T21:03:28Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T21:03:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1308-9196 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeE5qY3dNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15577 | |
dc.description.abstract | Problem davranışlar otizmin tanılanmasında bir tanı kriteri olarak kabul edilmese de, otizmi olan çocukların büyük bir kısmının problem davranış sergiledikleri bilinmektedir. Otizmi olan çocuklar; tekrarlayıcı ve yineleyici, kendine zarar verici, saldırgan ve öfke içeren, aşılmışın dışında yemek yeme ve takıntılı davranışlar gibi problem davranışlar sergilemektedirler. Bu davranışlar ise değişikliklere uyum sağlama, genel eğitim ortamlarından uzaklaşma ve ayrışma, sosyal etkileşim sorunları ve rutinlere aşırı bağlılık gibi bazı güçlüklere neden olmaktadır. Bu problem davranışları önlemek üzere geçiş stratejileri gibi önleyici stratejiler kullanılabilir. Bu çalışmanın amacı da otizmi olan çocukların annebabalarına ve öğretmenlerine geçişler sırasında sergilenen problem davranışlar ve bu problem davranışları önlemek üzere kullanılacak geçiş stratejileri konusunda bilgi vermektir. | en_US |
dc.description.abstract | Although challenging behaviors are not accepted as a criterion to diagnose the autism, it is known that most of the children with autism engage challenging behaviors. Children with autism engage challenging behaviors such as repetitions, stereotypies, self-injurious, disruptions, aggressions, tantrums, atypical eating, and obsessions. These behaviors cause some difficulties like adaptation to change, exclusion and isolation from general education, social interaction problems, and over dependency to routines. In order to prevent challenging behaviors, some preventive strategies like transition strategies could be used. Thus, the purpose of this study was to inform about challenging behaviors engaged during transitions by children with autism and transitions strategies used to prevent these behaviors to parents and teachers of children with autism. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler Tarihi | en_US |
dc.title | Otizmi Olan Çocukların Geçişler Sırasında Sergileyebilecekleri Problem Davranışları Önlemek Üzere Kullanılan Geçiş Stratejileri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 25 | en_US |
dc.identifier.startpage | 53 | en_US |
dc.identifier.endpage | 97 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Yücesoy Özkan, Şerife | |