dc.contributor.author | Odluyurt, Serhat | |
dc.contributor.author | Batu, Emine Sema | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T21:03:30Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T21:03:30Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1303-0485 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RjeE5qZzQ= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15584 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve alanyazına dayalı olarak belirlenmesidir. Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin, anaokuluna yerleştirilen gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmasını bekledikleri birinci ve ikinci derecede öncelikli kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin neler olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir anket geliştirilmiş ve okul öncesi dönemde görev yapan öğretmenlere uygulanmıştır. Anket uygulamasının ardından, alanyazın taraması yapılmış ve okul öncesi dönemdeki kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin neler olduğu belirlenmiştir. Hem öğretmenlerin belirttiği hem de alanyazından ulaşılan beceriler sıralanmış işlevsel olarak benzeyenler gruplanmıştır. Bu araştırmada belirlenen kaynaştırmaya hazırlık becerileri gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların kaynaştırma ortamında başarılı olabilmesi için gerekli becerileri belirlemeye yönelik yürütülen araştırma bulgularıyla benzerlik göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The general purpose of the present study was to determine the preparatory skills of children with developmental disabilities based on the opinions of teachers and the literature. It was aimed to determine the highest priority and secondary level priority preparatory skills based on the opinions of the pre-school teachers. In order to reach this purpose, a survey was developed and administered to the preschool teachers working in schools. After completing the surveys, a literature review was conducted and the preparatory skills in the literature were determined. The similar skills mentioned by the teachers and found in the literature were grouped. The preparatory skills found in this study were similar to those found in the literature. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönemdeki kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretmen görüşlerine ve alanyazın taramasına dayalı olarak belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determining the preparatory skills of teachers and literatur review | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1819 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1851 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Odluyurt, Serhat | |
dc.contributor.institutionauthor | Batu, Emine Sema | |