dc.contributor.author | Ergenekon, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T21:03:31Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T21:03:31Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1303-0485 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRd016WTJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/15591 | |
dc.description.abstract | Bireyin hayatta kalması için önemli beceri alanlarından olan basit ilkyardım becerilerini gelişimsel yetersizliği olan çocukların öğrenebildikleri ve gerekli durumlarda kullanabildikleri bilinmektedir. Çalışmada üç otizmli kaynaştırma öğrencisine kesik, sıyrık ve hafif yanıklarda ilkyardım yapma becerileri öğretim paketi kullanılarak öğretilmiştir. Araştırmada yoklama denemeli davranışlararası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Bulgular, öğretim paketinin basit ilkyardım becerilerinin öğretiminde etkili olduğunu ve deneklerin öğretim sona erdikten iki, dört ve altı hafta sonra da öğrendikleri becerileri koruduklarını göstermiştir. Denekler edindikleri becerileri kendilerinin ve araştırmacının vücudunun farklı bölgelerinde oluşan kesik, sıyrık ve hafif yanıklara ve farklı araçgereçlere genelleyebilmişlerdir. Sosyal karşılaştırma yoluyla toplanan sosyal geçerlik bulguları, uygulama öncesinde deneklerin çalışmada hedeflenen becerileri sergileyemediğini, aynı yaş düzeyindeki normal gelişim gösteren akranlarının ise en az %78 düzeyinde bu becerileri sergilediklerini göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | It is known that children with DD can learn first-aid skills and use whenever needed. Applying first-aid skills was taught to three inclusion students with autism through "first-aid skills training package". In the study multiple probe design with probe trials across behaviors was used. The findings indicated that first-aid skills training package was effective and the subjects maintained and generalized their acquired skills to the cuts, abrasions, and minor burns on their own or researcher's different parts of body and to different materials. Social validity data that was collected through social comparison revealed that the subjects could not accomplish these target behaviors before the intervention but their peers with normal development could accomplish these skills at 78% level. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Otizmli Çocuklara Videoyla Model Olma Kullanılarak Ev Kazalarında Basit İlkyardım Becerilerinin Öğretimi | en_US |
dc.title.alternative | Teaching Basic First-Aid Skills against Home Accidents to Children with Autism through Video Modeling | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2739 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2766 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Ergenekon, Yasemin | |