Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurt, Onur
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:32Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE9EUTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15596
dc.description.abstractBu çalışmada otistik özellikler gösteren çocuklara alıcı dil becerilerinin öğretiminde ayrık denemelerle öğretimin (ADÖ) iki farklı uygulama şeklinin etkilik ve verimliliklerinin kar?şılaştırılması amaçlanmıştır. Birinci öğretim uygulamasında alıcı dil becerileri öğretilirken tüm sözel yönergeler jest ve işaretlerle birleştirilmiş; ikinci öğretim uygulamasında ise, yalnızca sözel yönerge sunulmuştur. Araştırmada öğretim uygulamalarının karşılaştırılması amacıyla tek denekli araştırma modellerinden paralel uygulamalar modeli kullanılmıştır. Çalışmaya 5 ve 12 yaşlarında otistik özellikler gösteren iki erkek öğrenci katılmıştır. Araştırmanın bulguları, alıcı dil becerilerinin öğretiminde sözel yönergelerin jest ve işaretlerle birleştirilerek sunulduğu ADÖ uygulamasının edinim, izleme ve genelleme aşamasında belirgin bir şekilde daha etkili ve verimli olduğunu göstermiştir. Sözel yönergelerin yalnız sunulduğu ADÖ uygulaması çalışmada yer alan öğretim setlerinin öğretiminde etkili olmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe present study was designed to compare the effectiveness and efficiency of two discrete trial teaching procedures for teaching receptive language skills to children with autism. While verbal instructions were delivered alone during the first procedure, all verbal instructions were combined with simple gestures and/or signs during the second procedure when teaching receptive language skills by using discrete trial teaching. A parallel treat-ments design was used to compare the differential effects of the two procedures on the acquisition of the receptive language skills. Two students with autism participated in the study. The results of the study showed that the discrete trial teaching procedure in which verbal instructions were combined with simple gestures and/or signs was slightly more effective and efficient on promoting the acquisition of receptive language skills for both students. Discrete trial teaching procedure in which verbal instructions were delivered alone was not effective for any of the training sets across students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOtistik özellikler gösteren çocuklara alıcı dil becerilerinin öğretiminde ayrık denemelerle öğretimin jestlerle ve jestsiz sunumunun karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA comparison of discrete trial teaching with and without gestures/signs in teaching receptive language skills to children with autismen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1421en_US
dc.identifier.endpage1444en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster