Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSadioğlu, Ömür
dc.contributor.authorBatu, Emine Sema. E.
dc.contributor.authorBilgin, Asude
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:32Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:32Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRME1qUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15598
dc.description.abstractBu araştırmada özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılması uygulamalarının aksayan yönlerinin belirlenmesinde ve başarının değerlendirmesinde sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin derinlemesine araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’nin 16 faklı ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak kaynaştırma eğitimi yapılan ilköğretim okullarında öğretmenlik yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 23 öğretmenle görüşmeler yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel yöntemin kullanıldığı araştırmada yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanan araştırma verileri Nvivo 8 nitel veri analizi programı kullanılarak tümevarım analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Bulgular sınıf öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırma eğitimi sürecinde akademik ve sosyal olarak geliştiklerini, özel gereksinimli öğrencilerin ailelerinin çocuklarıyla ilgilenmediklerini, özel gereksinimli öğrencileriyle yoğun olarak öğretimle ilgili sorunlar yaşadıklarını ve bu süreçten duygusal olarak olumsuz etkilendiklerini belirttiklerini göstermektedir. Sınıf öğretmenleri diğer öğretmenlerle en çok fikir alış-verişi yaparak birbirlerine destek olmakta, okul müdüründen ve rehber öğretmenlerden yeterli destek alamamaktadırlar. Kaynaştırma eğitiminde hem sınıf öğretmenlerine hem de özel gereksinimli öğrencilere destek eğitim hizmeti sağlanmasının yaşanan sorunları en aza indireceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is identifying the problematic aspects of and evaluating the success of inclusion practices of students with special needs in depth investigation of the primary school teachers' opinions. With this purpose in mind, interviews were conducted with 23 teachers who worked in elementary schools with inclusion instruction in affiliation with the National Ministry of Education in 16 different cities in Turkey and who volunteered to participate in the research. In the present research where the descriptive method was employed as one of the qualitative research methods, the research data which were collected via the semi- structured interviews were analysed with Nvivo 8 qualitative data analysis program using the inductive analysis technique. The findings show that teachers stated that children with special needs develop academically and socially during inclusive education process of; families don't take care of their children with special needs; teachers have tuitional problems with students who have special needs and this process affects them negatively. Classroom teachers stand by each other mostly by exchanging opinions. They don't get sufficient support from their administrators or counselors. Providing support education services for both classroom teachers and students with special needs in inclusive education is likely to minimize the problems encountereden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılmasına ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativePrimary school teachers' opinions related to inclusion of students with special needsen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage399en_US
dc.identifier.endpage432en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster