Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOğuz, Kaya
dc.date.accessioned2015-03-03T15:29:29Z
dc.date.available2015-03-03T15:29:29Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn13023160
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/1596
dc.description.abstractBilgisayar oyunları, özellikle grafik işlemcilerin de hızlanması ile, görsel olarak sinema endüstrisinin kalitesine yetişmeye başlamıştır. Sinemadaki çevrim dışı hazırlanan sahnelere nazaran, bilgisayar oyunlarında bu işlem akıcı bir şekilde saniyede en az 30 kere yapılmalıdır. Bu yüzden, kalabalık gerektiren sahnelerde çeşitli yöntemlerle işlemci ve bellekten başarım alınmaya çalışılır. Bu makale, güncel grafik işlemcilerin donanımsal bir özelliği olan örnekleme tekniği ile, grafik işlemlerinde eskiden beri kullanılan ayrıntı düzeyi yöntemlerinin birleştirilmesi hakkındadır. Örnekleme tekniği sayesinde, 15,000 karakter, %10 gibi düşük işlemci kullanımının yanında, saniyede 30 kare hızla ekrana çizdirilmiştir. Uygulama, 40,000 karakteri saniyede 13 karede basabilmektedir.en_US
dc.description.abstractComputer games, with the speed advancements of graphical processors, are coming closer to the quality of cinema industry. Contrary to offline rendering of the scenes in a motion picture, computer games should be able to render at 30 frames per second. Therefore, CPU and memory performance are sought by using various techniques. This paper is about using instancing feature of contemporary graphical processors along with level of detail techniques which has been in use for a very long time. Using instancing, 15,000 instances were successfully rendered at 30 frames per second using a very low %10 CPU usage. The application can render 40,000 instances at 13 frames per second.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.subjectKalabalık Çizimien_US
dc.subjectGrafik Gölgelendiricileren_US
dc.subjectAyrıntı Düzeyien_US
dc.subjectÖrneklemeen_US
dc.subjectCrowd Renderingen_US
dc.subjectShadersen_US
dc.subjectLevel of Detailen_US
dc.subjectInstancingen_US
dc.titleBilgisayar Oyunlarında Kalabalıkların Hızlı Çizimien_US
dc.title.alternativeFast Crowd Rendering in Computer Gamesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi A - Uygulamalı Bilimler ve Mühendisliken_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster