Bir Uçağın Maksimum Rantabilitesinin Lagrange Katsayısı ile Optimizasyonu
Özet
Bu çalışmada, şirketler tarafından uçak seçilmesine bir model olması amacıyla, bir uçağın maksimum rantabilite optimizasyonu çeşitli kısıtlar altında, Lagrange katsayısı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Uygulamada esas olarak, uçağın ana elaman ağırlıkları, uçuş hızı, uçuş yüksekliği, yakıt tüketimi, menzili, kalkış mesafesi ve fines değeri dikkate alınarak optimum poler denklem katsayısı çarpanı elde edilmiştir. In this study, the optimization of the maximum rentability of an airplane under various contraints by using Lagrange coefficients has been realized; so as to, obtain a model of airplane selection for companies. Basically, as an application, the optimum drag polar multiplicative coefficient has been obtained by using the weights of the main aircraft parts, flight speed, flight altitude, fuel consumption, range, take-off distance, and lift-to-drag ratio.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi B - Teorik BilimlerBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/1624Koleksiyonlar
- Cilt.01 Sayı.1 [7]