dc.contributor.author | Çubukcu, Sezen | |
dc.date.accessioned | 2014-07-14T13:15:18Z | |
dc.date.available | 2014-07-14T13:15:18Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 13030876 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/174 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda yaşanan skandallar sonucunda, etik konusuna
olan ilgi artmış ve etiğin muhasebe mesleği için
önemi daha iyi anlaşılmıştır. Muhasebe mesleğine olan
güveni artırabilmek için, muhasebe meslek mensuplarının
etik anlayışa sahip olmaları gerekmektedir. Bu
amaçla, muhasebe meslek mensubu adayı olan öğrencilere
yönelik etik eğitiminin, öğrencilerin eğitim süreçlerinin
erken dönemlerinde başlaması gerekmektedir.
Bu çalışmada, etik ile ilgili çalışmalar gerçekleştiren
kuruluşlar arasında öncü olan Uluslararası Muhasebe
Eğitimi Standartları Komitesi (IAESB)’ nin çalışmaları
ayrıntılı bir şekilde incelenmiş, IAESB’nin çalışmalarında
belirtildiği üzere etik eğitiminin erken dönemlerde
başlaması gerekliliğinin önemi vurgulanmış ve ülkemizdeki
üniversitelerin ders programları incelenerek,
etik ile ilgili derslerinin zamanlaması analiz edilmiştir.
Sonuçta, muhasebe meslek mensuplarının eğitim süreçlerinin
erken dönemleri olan lisans ve lisansüstü programlarında,
etik derslerinin henüz yeterli düzeyde yer
almadığı belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | As a result of corporate scandals, the interest of ethics
has been improved and the importance of ethics for accounting
profession has been understood more clearly.
In order to improve the confidence of accounting profession,
accounting professionals should have an understanding
of ethics. For his purpose, ethics education
for the students who are the candidates for accounting
professionals, should start in early years of their education
process. In this study, International Accounting
Education Standards Board’s (IAESB) which is the pionner
instiution among the instiutions performing et
hics studies are examined in details, the importance of
the necessity to start ethics education in early years of
education as addressed in the studies of IAESB, is highlighted
and ethics courses’ scheduling is analysed by examining
universities course schedule in our country. In
conclusion, it is dedicated that the ethics courses have
not taken place in adequate level yet in undergraduate
and graduate programmes which are early years of accounting
professionals’ education process. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Etik | en_US |
dc.subject | Muhasebe Eğitimi Standartları | en_US |
dc.subject | Etik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Ethichs | en_US |
dc.subject | Accounting Education Standards | en_US |
dc.subject | Ethichs Education | en_US |
dc.title | Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standartları Komitesi Düzenlemeleri Çerçevesinde Etik Eğitimine İlişkin Durum Analizi | en_US |
dc.title.alternative | A Situation Analysis Related to Ethics Education in Accordance with International Accounting Education Standards Board’s Regulations | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisiz | en_US |