Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 79, listelenen: 57-76
-
The Regulation of Large Retail Firms in Turkey: A Game Theory Based Analytical Model
(2008)Bu çalışmanın amacı Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) tarafından 2006 yılında Sanayi ve Ticaret Bakanlığına sunulan ve Türkiye’de büyük perakende firmalarının bazı alanlarda sınırlandırılmasına ilişkin ... -
Return on investment analysis of unlicensed solar energy projects in Turkey
(2020)First of all, this study aims to show how the power size and currency affect the return on investment percentages of unlicensed solar energy projects in Turkey. Commonly, the investors have confusions on their minds while ... -
Sales promotion practices of consumer goods companies in an advanced developing country
(1998)In recent years, manufacturers of consumer and industrial goods as well as service firms have been increasingly thinking in global terms and paying more attention to sales promotion in their overall promotional programmes ... -
Sanat Dünyasının Kültürel Aracıları: Türkiye?Deki Sanat Galerilerinin Profili
(2015)Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki sanat galerilerinin özelliklerini betimlemek, sanat galerilerinin pazarlama araç ve faaliyetlerinden yararlanma düzey ve biçimlerini ortaya koymak ve sanat galerilerinin p ... -
Sanat ve Pazarlamanın "Sıra Dışı" Birlikteliği
(2015)Bu çalışma sanat ve pazarlama birlikteliğini tarihsel süreçte yaşanan tartışmalar ışığında incelemekte ve 'sanat pazarlaması'nın geleneksel pazarlamadan farklarını belirleyerek doğru tanımlara ulaşmayı hedeflemektedir. Bu ... -
Satın alma fonksiyonunun değişen rolu ve stratejik önemi: Üç orta ölcekli işletmede karşılaştırmalı analiz
(2010)Artan rekabet, işletmelerin stratejik yönetim üzerine daha fazla eğilmelerini zorunlu kılmıştır. İşletmeyi bir sistem olarak ele alan stratejik yönetimin başarısı, bu sistemin her parçasının belirlenen amaçlara hizmet ... -
A Solution To Rational Decision Making Via Compositional Data Analysis: a Case Study Using Students Cellular Phone Tendencies
(2015)Karar vericinin içinde bulunduğu doğal durumlar ve karar seçeneklerine bağlı olarak, Kararlar basit veya karmaşık olabilir. Klasik karar teorisinde en iyi kararın verilmesi için sonuç matrisi analiz edilir. Bu analizde ... -
Sosyal Sorumluluk Raporlaması ve Türkiye'deki Durumu
(2006)Sosyal sorumluluk raporları, yıllık faaliyet raporlarında ya da ayrı raporlarda işletmelerin ekonomik, çevresel ve sosyal faaliyetlerinin boyutlarının gösterildiği işletme içi ve işletme dışı menfaat sahiplerine fınansal ... -
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminin Önemi ve Literatür Açısından Değerlendirilmesi
(2012)Özet: Performans ve verimlilik açısından insan kaynakları yönetiminin önemi her geçen gün artmaktadır. Özelikle günümüz teknolojisinde ve teknoloji kullanımı ile üretim yapan işletmelerde bu durum daha ciddi algılanmaktadır. ... -
Sustainability reporting in airlines industry: evidence from Turkey
(Inderscience Enterprises LTD, 2018)Airlines are a crucial driver for economic and social development, connecting people, delivering products and transporting goods. Today, there is a much clearer recognition of the need to consider aviation's contribution ... -
Sürdürülebilir Kalkınmada İşletmenin Rolü: Kurumsal Vatandaşlık
(2007)Günümüzde kalkınmaya yönelik çalışmalar ekolojik, ekonomik ve sosyal boyutlarla ele alınan sürdürülebilir kalkınmaya dikkat çekmektedir. Sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleşmesinde uluslararası düzeyde hükümetlere, sivil ... -
Sürdürülebilirlik Bağlamında Uluslararası Güvence Denetimi
(2016)Sanayileşme, fosil yakıtların tüketimi, orman arazilerinin tahrip edilmesi, tarımsal faaliyetler ve şehirleşme seragazlarının atmosferdeki birikimlerini hızlandırarak, küresel ısınmaya neden olmaktadır. İşletmelerce ... -
Tam Zamanında Üretim Sisteminin Muhasebe Bilgi Sistemi İle Bütünleştirilmesi ve Bir Model Önerisi
(2016)Bu çalışma, tam zamanında üretim sistemi bakış açısıyla muhasebe bilgi sistemine ilişkin bir model önerisi ortaya koymaya yöneliktir. Ayrıca, konu ile ilişkisi açısından, maliyet yönetimi, maliyet analizi, maliyet yönetim ... -
Tarihsel süreç içinde turizm paradigması
(2013)Bu çalışmanın amacı, turizm paradigmasının tarihsel süreç içindeki akışı ve turizm paradigmasına etki eden faktörler üzerinde bir değerlendirme yapmaktır. Çalışmada, turizm literatürü tarihsel yaklaşımla analitik yöntem ... -
Tatil yeri kararının verilmesinde karar ağacı ve etki diyagramının uygulanması
(2010)Karar Ağacı istatistiksel karar problemlerinde sıklıkla kullanılan bir tekniktir. Özellikle, Bayesgil karar verme problemlerinde çözüme büyük katkılar sağlamaktadır. Literatür taraması sonuçlarına göre turizm alanında ... -
Tutuculuğun kurumsal yönetim anlayışı üzerindeki etkileri
(2010)Bu çalısmanın amacı, tutuculugun kurumsal yönetimin amaçlarının gerçeklestirilmesinde etkili olabilecegi alanları degerlendirmektir. Tedbirli davranmak anlamına gelen tutuculuk, kurumsal yönetimin esitlik, seffaflık, hesap ... -
Tüketici davranışı perspektifinden vekâleten verilen kararlar bağlamında sosyal kimlik oluşturma süreci: Anneler üzerine bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Günümüzde bebek ve çocuk ürünlerine yönelik pazar giderek büyümekte ve önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu durum annelerin çocukları adına mal ve hizmet satın alma kararlarını da giderek çeşitlendirmektedir. Dolayısıyla ... -
Türk hisse senedi emeklilik yatırım fonlarının çok kriterli performans değerlendirmesi: Topsıs metodu
(2009)Bu çalışmada, bireysel yatırımcılar açısından önemli bir yatırım aracı olan Türk hisse senedi emeklilik yatırım fonlarının Ocak 2007- Aralık 2008 dönemindeki performansı çok kriterli bir karar verme metodu olan TOPSIS ... -
Türk Mutfağının Gelişiminde Gurmelerin Rollerine Yönelik Algılamalar1
(2015)Türk mutfağı kültür çalışmaları içinde farklı bakış açılarıyla değerlendirilen önemli bir kültür unsurudur. Sosyokültürel olarak çok zengin ve çeşitli bir yapıya sahip olan Türk mutfağı, son yıllarda birçok araştırmaya ... -
Türkiye Dış Ticaretinin Kümeleme Analizi ile İncelenmesi
(2017)Gelişmekte olan ülkeler arasında bulunan Türkiye'nin küreselleşme ile birlikte dış ticareti artmaktadır. Bu çalışmada Türkiye'nin ihracat ve ithalat yaptığı ülkelerin kümelere ayrılması amacıyla, Wards ve k-ortalamalar ...