Erişim şekli için "info:eu-repo/semantics/openAccess" Engelliler Araştırma Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 59, listelenen: 21-40
-
An Investigation on the Effects of PECS and Observational Learning in Initiating and Maintenance of Communication among Children with Autism
(Anadolu University, 2016)The purpose of this research is to identify the efficacy of PECS provided in gaining of independent communicative initiation and maintenance skills to children with autism. Population of this research consisted of six ... -
An Investigation on the Effects of PECS and Observational Learning in Initiating and Maintenance of Communication among Children with Autism **
(2016)The purpose of this research is to identify the efficacy of PECS provided in gaining of independent communicative initiation and maintenance skills to children with autism. Population of this research consisted of six ... -
Kaynaştırma öğrencisi olan okulöncesi öğretmenlerinin sınıf larında yaptıkları öğretim uygulamalarının belirlenmesi
(2013)Ülkemizde okulöncesi eğitim ortamlarına kaynaştırılan özel gereksinimli çocukların günlük rutinler ve etkinlikler sırasında akranlarıyla birlikte öğretime katılmasına ve bu etkinlikler sırasında sistematik öğretim almasına ... -
Kaynaştırmaya devam eden otistik özellikler gösteren çocuklara kurallı oyun öğretiminde akranları tarafından doğrudan model olma ve videoyla model olma öğretiminin etkilerinin karşılaştırılması
(2013)Bu araştırmanın genel amacı, kaynaştırma ortamlarına devam eden ilköğretim düzeyindeki otistik özellikler gösteren çocukların akranlarına, doğrudan model olma ve video ile model olma öğretim süreçleri öğretilmiş ve bu ... -
Massed versus embedded trial arrangements: teaching community signs to children with autism spectrum disorder
(2021)The aim of this study is to compare the effectiveness and efficiency of teaching the meaning of community signs with massed trial arrangements (MTA) and embedded trial arrangements (ETA) using constant time ... -
Okul öncesi dönemdeki kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretmen görüşlerine ve alanyazın taramasına dayalı olarak belirlenmesi
(2009)Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve alanyazına ... -
Opinions of Primary School Teachers about Individualized Education Programme, Legal Regulation and Inclusion Implementation
(Ankara University, Fac Educational Sciences, 2016)In this study, it aimed to put forward teachers opinions who works in an elemantary school in Eskisehir about Individualized Education Programme (IEP), legal arrangement and inclusion implementations. Teachers branches ... -
Orff yaklaşımına göre hazırlanan müzik etkinlikleri içinde ipucunun giderek azaltılması yöntemi ile yapılan gömülü öğretimin otistik çocuklara kavram öğretmedeki etkililiği
(2013)Bu araştırmada, Orff yaklaşımına göre hazırlanan hazırlanan müzik etkinlikleri içinde ipucunun giderek azaltılması yöntemi ile yapılan gömülü öğretimin otistik çocuklara kavram öğretmedeki etkililiği araştırılmıştır. ... -
Otistik özellikler gösteren çocuklara alıcı dil becerilerinin öğretiminde ayrık denemelerle öğretimin jestlerle ve jestsiz sunumunun karşılaştırılması
(2011)Bu çalışmada otistik özellikler gösteren çocuklara alıcı dil becerilerinin öğretiminde ayrık denemelerle öğretimin (ADÖ) iki farklı uygulama şeklinin etkilik ve verimliliklerinin kar?şılaştırılması amaçlanmıştır. Birinci ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere matematik becerilerinin öğretimi: tek - denekli araştırmalarda betimsel ve meta analiz
(Ankara Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı otizm spektrum bozukluğu olan bireylere matematik becerilerinin öğretimini hedefleyen tekdenekli deneysel çalışmaları; (a) Horner ve diğerlerinin 2005 yılında geliştirdikleri “Tek-denekli Deneysel ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde sosyal öykü kullanımı: Alanyazın taraması
(2010)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB), genellikle 3 yaşından önce ortaya çıkan ve kişilerin sosyal etkileşim, iletişim becerileri ve diğer bilişsel işlevlerinin gerçekleştirme düzeylerini olumsuz yönde etkileyen nöro-biyolojik ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kapsamlı Uygulamalar
(2017)Tüm dünyada farklı disiplinlerden çok sayıda uzmanın çalıştığı otizm alanında en etkili uygulamaların eğitsel nitelikli çalışmalarla gerçekleştirilebildiği görülmektedir. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için sunulan ... -
Otizm spektrum bozukluğu tanısı koyan doktorların tıbbi tanılama sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(2021)Bu araştırmanın amacı, İç Anadolu Bölgesi'ndeki bir üniversite hastanesinde çalışan çocuk psikiyatri ve çocuk nöroloji doktorlarının Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı koyarken izledikleri basamaklara ve yaşadıklarına ilişkin ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Video Modelle Öğretim
(2014)Bu çalışmanın amacı, otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitiminde giderek daha sık kullanılan video modelle öğretimi tanıtmak, bu öğretim stratejisine ilişkin hazırlık çalışmalarını ve uygulama basamaklarını açıklayarak ... -
Otizmi Olan Çocukların Geçişler Sırasında Sergileyebilecekleri Problem Davranışları Önlemek Üzere Kullanılan Geçiş Stratejileri
(2017)Problem davranışlar otizmin tanılanmasında bir tanı kriteri olarak kabul edilmese de, otizmi olan çocukların büyük bir kısmının problem davranış sergiledikleri bilinmektedir. Otizmi olan çocuklar; tekrarlayıcı ve yineleyici, ... -
Otizmli çocuk ebeveynlerinde evlilik doyumunun dinamikleri: Bir karma çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı otizmli çocuk ebeveynlerinin eş destek algıları ile evlilik doyumunun düzeyi, yordayıcıları ve kaynaklarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda nicel ve nitel verilerin kullanıldığı bir karma ... -
Otizmli Çocuklara Doğrudan ve Video Modelle Birlikte Sunulan Pecs Uygulamasının Etkilerinin Karşılaştırılması
(2015)Bu araştırmanın amacı, kendiliğinden iletişim başlatma becerisinin öğretiminde PECS' in birinci evresinin doğrudan sunulmasıyla video modelle birlikte sunulmasının etkililik ve verimlilik açısından farklılaşıp farklılaşmadığı ... -
Otizmli Çocuklara Videoyla Model Olma Kullanılarak Ev Kazalarında Basit İlkyardım Becerilerinin Öğretimi
(2012)Bireyin hayatta kalması için önemli beceri alanlarından olan basit ilkyardım becerilerini gelişimsel yetersizliği olan çocukların öğrenebildikleri ve gerekli durumlarda kullanabildikleri bilinmektedir. Çalışmada üç otizmli ... -
Otizmli Çocukların Eğitiminde Yeni Eğilimler: Videoyla Kendine Model Olma ve Etkileri
(2014)Videoyla kendine model olma, etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış bir öğretim uygulaması olan video model ile öğretim yönteminin bir alt uygulama türüdür. Videoyla kendine model olma uygulamaları, yeni becerilerin edinimi, ... -
Öğretmen Adaylarının Zihin Engelliler Sınıf Öğretmenleri ve Uygulama Sınıflarına İlişkin Görüşleri
(2015)Bu çalışmada zihin engelliler öğretmen adaylarının görüşlerine göre uygulama sınıf öğretmenleri ve sınıf ortamları hakkındaki görüşler incelenmiştir. Bu amaçla Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim ...