Ara
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-10
Gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretimi
(2010)
Bu araştırmanın genel amacı, okulöncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara, kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretiminde etkinlikler içine gömülen eşzamanlı ipucuyla ...
Effectiveness of mother delivered simultaneous prompting taught by visual support on teaching chained skills to their children with autism [Görsel destek ile ögretilen eşzamanli ipucuyla ögretimin annelerin otizmli çocuklarina beceri ögretmelerindeki etkililigi]
(Turkish Education Association, 2014)
Only teaching in schools is not enough for individuals with developmental disabilities for them to be independent in the society. For this reason, the present study has four purposes(a) Can the mothers implement simultaneous ...
Caregiver-delivered home-based instruction using simultaneous prompting for teaching home skills to individuals with developmental disabilities
(2008)
It is very important for individuals with all kinds of developmental disabilities to learn skills in order to be independent at home. The purposes of the study were twofold; (1) to examine the effectiveness of caregiver-delivered ...
Okul öncesi dönemdeki kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretmen görüşlerine ve alanyazın taramasına dayalı olarak belirlenmesi
(2009)
Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve alanyazına ...
Görsel Destek ile Öğretilen Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Annelerin Otizmli Çocuklarına Beceri Öğretmelerindeki Etkililiği
(2014)
Gelişimsel yetersizliği olan bireylerin toplum içinde bağımsız yaşantılar sürdürebilmeleri için sadece okulda yapılan eğitimöğretim yeterli olmamaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın dört amacı bulunmaktadır: (a) Kendilerine ...
Okul Öncesi Dönemdeki Kaynaştırmaya Hazırlık Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine ve Alanyazın Taramasına Dayalı Olarak Belirlenmesi
(EDAM, 2009)
Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek
gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık
becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve ...
Teaching Inclusion Preparation Skills. to Children with Developmental Disabilities
(EDAM, 2010)
The general purpose of the present study was to examine the effectiveness of simultaneous prompting embedded in activities for teaching preparatory skills to children with developmental disabilities. Furthermore, determining ...
An Evaluation of the Views of Mental Retardation Practicum Students on Teaching Practicum
(EDAM, 2008)
Undergraduate students who were pursuing towards a degree in mental retardation in the department of special education at Anadolu University were interviewed in the present study. Specifically, the interviews focused on ...
Caregiver-Delivered Home-Based Instruction Using Simultaneous Prompting for Teaching Home Skills to Individuals with Developmental Disabilities
(Council Exceptional Children, 2008)
It is very important for individuals with all kinds of developmental disabilities to learn skills, in order to be independent at home. The purposes of the study were twofold; (1) to examine the effectiveness of caregiver-delivered ...
Problems, Expectations, and Suggestions of Elementary Teachers Regarding Inclusion
(EDAM, 2013)
The purpose of the present study is to display a detailed investigation of the views of the elementary teachers in the specification of defections in the inclusive education applications and in the evaluation of success. ...