Ara
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-10
Entropi kavramıyla geçmişten günümüze Helvetica’ya bir bakış ve deneysel tipografi çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Günümüzde popülerleşen entropi kavramının tanımlaması yapılıp temel ilkelerine değinerek tipografiyle olan ilişkisi göz önüne alınmıştır. Entropi kavramının diğer alanlarla birlikte incelenmesi, entropi ile diğer kavramlar ...
İletişim aracı olan kitapların grafik ürün olarak tasarlanması ve şiir kitaplarında tasarımın önemi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Bu araştırmada, uygarlığımızın gelişiminde büyük yeri olan kitapların tasarlanma
gerekliliği ele alınmıştır. Kitabın tanımı yapılarak, gelişim süreci ve önemi üzerinde durulmuş; ayrıca kitap türleri açıklanarak, şiir ...
Türkiye Cumhuriyeti tarihinin ilk yıllarında afişlerde imge olarak kadın: gösterge bilimsel bir analiz
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Afiş, herhangi bir ürün ya da hizmetin geniş halk kitlelerine tanıtımını sağlayan basılı üründür.
Açılış, oyun, tiyatro, sinema, gösteri ya da bir haberi duyurmayı amaçlar. Görsel-işitsel medyanın
henüz yaygın olmadığı ...
Afişte illüstrasyonun anlatım biçimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Afiş tasarımlarında illüstrasyon kullanımı, mesajı etkin biçimde iletmekte uygulanan yaratıcı
ve özgün yollardan biridir. Afişte illüstrasyonun kullanımı, tasarımcıya ilgi çekici ve akılda kalıcı
bir biçimde mesajını ...
Ürünlerde yapılan ambalaj değişikliği ve bu ambalajları üniversite öğrencilerinin satın alma tercihleri; Kastamonu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2020)
Bilgi-Bilişim çağı diye adlandırılan günümüz dünyasında, kitle iletişimi özellikle internet kullanımı ile birlikte farklı bir boyuta geçmiş, mobil iletişim teknolojileri ile birlikte gündelik yaşam da yeni ...
Yazı tasarımını önemseyen ve sahip çıkan bir kuşağın temsilcisi: Mustafa Eren
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Bu çalışma; Mustafa Eren’in tasarımcı kimliğini ve görünürlüğünü temel alarak, Eren’i sanat ve tasarım aksında incelemeyi amaçlamıştır. Makalenin hedefi; Mustafa Eren’in tasarım eğitimi, profesyonel yaşamı, ...
Türkiye'de hareketli afişin ontolojisi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Grafik tasarımın en temel çalışma alanlarından birisi olan afiş, zaman ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle, birçok tasarım mecrasında olduğu gibi, günümüzde yeni formlar ile karşımıza çıkmaktadır. Bu süreçte ...
Bilimsel sembollerin ve denklemlerin grafik tasarımda kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Algılama sayesinde içinde yaşadığımız çevreyi anlamlandırıyor ve yorumluyoruz. Algıladığımız iletileri anlaşılır bilgilere dönüştürmek için de birçok yöntem kullanmaktayız. Örneğin bilimsel denklemler ve semboller sayesinde ...
Sanat ve tasarımda anamorfik görüntüler
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Yüzyıllardır yeni arayışlar içerisinde olan insanoğlu kendini ifade etmek ve düşüncelerini dışa
vurmak için çok çeşitli yollar denemiştir. İzleyicinin, eserin bir parçası haline dönüşerek, gözlemlemeye devam ederek, “keşif ...
Yıldönümü amblem tasarımları
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Kurumsal yıldönümleri; çoğunlukla ticari ya da ticari olmayan markalar tarafından kurumsal
kimliğin değerini arttırmaya, çalışanlarla, müşterilerle ilişkileri güçlendirmeye ve yatırımcı güveni
oluşturmaya yardımcı olan ...