Kurum Yazarı "Fırat, Mehmet" Açıköğretim Fakültesi İçin Listeleme
-
21. Yüzyılda Uzaktan Öğretimde Paradigma Değişimi
Fırat, Mehmet (2016)21. Yüzyılda yükseköğretimin yükselişini sağlayan ve bilimsel alanlara dinamik bir yapı kazandıran itici güçlerden biri bilgi ve iletişim teknolojileri olmuştur. Yükseköğretimde bu itici gücü en etkin kullanan alanlardan ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-8707-5918; Güneş, Aysun; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2016)Metaforlar tam olarak ifade edilemeyen bir benzerliği, yakınlığı ve ilişkiyi ifade etmek için kullanılan gelişmiş dilsel yapılardır. 1980'lere kadar retorik veya dil dışı kullanım alanı bulunmayan metaforlar, George Lakoff ... -
Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi
Gümüş, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırma bir yüksek lisans tez araştırması kapsamında yapılan çalışmaların bir kısmını içermektedir. Tez araştırmasının bir adımı olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi ... -
Açıköğretim’in toplumda dijital dönüşüm işlevi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-8707-5918; Fırat, Mehmet; Güney, Yücel (Anadolu Üniversitesi, 2020)Toplumda dijital dönüşüm Türkiye’nin mevcut öncelikli ulusal hedefleri arasında yer almaktadır. Bu ulusal hedefe ulaşmak için eğitimin toplumsal işlevinin etkin çalışması büyük önem taşımaktadır. Dünyanın en büyük ... -
BIT Yönelimli Genç Eğitim Araştırmacılarının Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmalarının İncelenmesi
Fırat, Mehmet (2016)Bu araştırmada BIT yönelimli genç eğitim araştırmacılarının yöntem paradigmaları ile bilimsel araştırma motivasyonları incelenmiştir. 2014-2015 öğretim yılında "Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmaları" ... -
Dünyada kitlesel açık çevrimiçi dersler ve açık eğitim
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-8707-5918; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2015)İnternet’in açık ve uzaktan öğretimde kullanılmasında yeni bir aşama olarak değerlendirilen Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Course-MOOC) ve yaygın anlamıyla açık öğretim, editörlüğünü Curtis J. Bonk, ... -
Eğitim Teknolojileri Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Öğrenme Analitikleri
Fırat, Mehmet (2015)Bilgi ve iletişim teknolojileri bilimsel araştırmaların olanaklarını ve çalışma alanını genişletmekle kalmamış aynı zamanda yeni araştırma alanlarının da ortaya çıkmasını sağlamıştır. Öğrenme analitikleri bu yeni araştırma ... -
Eğitsel Web Arayüz Tasarımında Metaforlar: EMMA Adımları
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (2015)Doğrusal olmayan, hareketli ve esnek yapısıyla Hiperortamlar e-öğrenmenin temelini oluşturmaktadır. Öğrenen için geniş bir hareket esnekliği sağlayan Hiperortamlar birbirinden farklı çok sayıda eğitsel çoklu ortam materyaline ... -
A Framework of Educational Metaphorical Interface Design for Learner Hypermedia Navigational Performance
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2014)Hypermedia environments constitute the basis of e-learning environments. These environments have non-linear, dynamic and flexible structure. These features of Hypermedia provide a wide range of flexible navigation ... -
How Open and Distance Education Students use Technology? A Large Scale Study
Fırat, Mehmet (Sciencepark Sci, Organization & Counseling LTD, 2017)The purpose of this study was to determine the use of e-learning tools and ICTs by open and distance education students. From 40 different programs, 86,842 students in the school year 2013-2014 at Anadolu University ... -
Mooc'ler için animasyon destekli video modülleri tasarlama: Homeostasis örneği
Uzuner, Kubilay (Anadolu Üniversitesi, 2018)MOOClar açık ve uzaktan öğrenme alanında yoğun ilgi gören platformlar arasında yer almaktadır. Dünyanın önde gelen üniversiteleri MOOCların geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için önemli destekler sağlayarak herkese ... -
Trends of Video Use in Distance Education: A Research Synthesis
Kılınç, Hakan; Fırat, Mehmet; Yüzer, Tevfik Volkan (Pegem Akad Yayıncılık Egitim Danışmanlık Hizmetleri Tic LTD Sti, 2017)Although there are various studies regarding the use of video in distance education, very limited amount synthesizing research on the subject is available. In this study, 253 studies published between 1990 and 2015 are ... -
Web interface design principles for adults' self-directed learning
Fırat, Mehmet; Sakar, A. N.; Yurdakul, I. K. (Anadolu Universitesi, 2016)One of the most important features which e-learning tools and environments must possess within the scope of lifelong learning is self-directed learning, which can be considered as a form of self-learning. The aim of this ...