Başlık için Açıköğretim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 394, listelenen: 1-20
-
20. Yüzyıl Sanatında Gündelik Hayat – Sanat İlişkisi
(2017)Gündelik hayat ile ilgili sorgulamalar 20. yüzyılın başlarından itibaren, özellikle sosyoloji ve sanat alanlarında önemli bir yer edinmiştir. Marx'ın görüşlerinden de yararlanan Fransız sosyolog Henri Lefebvre'in gündelik ... -
2001 Ekonomik krizinin Türkiye sanayi sektörü üzerindeki net kriz etkisinin analizi
(2009)Bu çalışmada, yıl boyunca oluşan mevsimsel değişimlerin etkilerinin kullanılan uygun bir kısıt yardımıyla giderilmesi sağlanmış ve yapılan analizler bir dönemi baz almadan gerçekleştirilmiştir. Bu işlemler ve yapılan ... -
2008 global krizinin Türkiye ve Avrupa Birliği'ndeki etkilerinin kümeleme analizi ile incelenmesi
(2011)Çalışmamızda 2008 Global Krizi’nin Avrupa Birliği (AB) ve Türkiye’yi ne kadar etkilediğini ve bu kriz sürecinde Ülkemizin AB’den uzaklaşıp uzaklaşmadığı saptayarak değerlendirmeyi amaçladık. Bu nedenle çalışmamızın ilk ... -
2010-2019 yılları arasında yayınlanan 21. yüzyıl becerileri araştırmalarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)21. yüzyıl becerileri terimi, eğitimciler, okul yöneticileri, üniversite öğretim elemanları ve işverenler tarafından günümüz dünyasında, özellikle de başarı için kritik öneme sahip olduğuna inanılan geniş bir bilgi, beceri, ... -
2021 EDUCAUSE Horizon Report Teaching and Learning Edition
(EDUCAUSE, 2021)The COVID-19 pandemic has transformed the higher education landscape. Though it remains to be seen whether those transformations have taken root and will persist into the future, it isn't hard to imagine that higher education ... -
21. yüzyılda e-öğrenme: sorgulayıcı öğrenme toplulukları kuramına dayalı araştırma ve uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Yirmi birinci yüzyılda bağlantıcı dijital teknolojiler bireylerin düşünme, öğrenme ve davranış biçimlerini derinden etkilemektedir. Eğitim alanında da derin değişim sancılarına yol açan bu teknolojiler sağladıkları ... -
21. Yüzyılda Uzaktan Öğretimde Paradigma Değişimi
(2016)21. Yüzyılda yükseköğretimin yükselişini sağlayan ve bilimsel alanlara dinamik bir yapı kazandıran itici güçlerden biri bilgi ve iletişim teknolojileri olmuştur. Yükseköğretimde bu itici gücü en etkin kullanan alanlardan ... -
Academics as mediators between languages and cultures in higher-education settings
(John Benjamins Publishing Co, 2018)Intercultural and multilingual communication has become a necessity for all institutions in the age of globalization and transculturation. Higher-education institutions are no exceptions to this, mainly due to increasing ... -
Açık - Örgün Eğitim Sosyal Bilgiler Ders Kitapları ve Öğretim Programında Somut Olmayan Kültürel Miras Ögeleri
(2016)Toplumların kimliğinin bir parçasını oluşturan kültürel mirasın dil yoluyla aktarılan boyutu olan somut olmayan kültürel mirasın (SOKÜM) nesilden nesle ulaştırılmasında eğitime büyük rol düşmektedir. Eğitim sisteminin ... -
Açık Eğitsel Kaynaklardan Açık Eğitsel uygulamalara: Türk yükseköğretimi bağlamında ekolojik bakış açısıyla bir değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Eğitimde açıklık; birçok evrensel değeri niteleyen, felsefi dayanakları olan, kapsamlı ve çok boyutlu bir kavramdır. Bu özelliği, eğitimde açıklık kavramını kendi ekolojisinde değerlendirmeyi önemli ve gerekli kılmaktadır. ... -
Açık ve uzaktan eğitim kurumlarının web sitelerinin popülaritesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Çalışmada açık ve uzaktan eğitim kurumlarının, web sitelerinin popülerliklerinin araştırılması amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda çalışmada, öğrenci sayısı 100.000’in üzerindeki 18 üniversitenin kurumsal web sitelerinin; ... -
Açık ve uzaktan eğitimde bir pazarlama iletişimi aracı olarak web siteleri ve sosyal medya
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, Açık ve Uzaktan Eğitim (AUE) kurumlarının kurumsal web sitelerini ve sosyal medyayı pazarlama iletişimi amacı ile etkin biçimde kullanıp kullanamadıklarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2012 ... -
Açık ve uzaktan eğitimde öğrenme
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada "Açık ve uzaktan eğitimde öğrenme nasıl olmalıdır?” sorusuna yanıt verilmeye çalışılmıştır. Yirmi birinci yüz yılda bireylerin değişen ve gelişen öğrenme gereksinimlerine bağlı olarak öğrenme etkinliklerinde ... -
Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yönetim sistemi ve öğrenme malzemelerine ilişkin memnuniyet durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi tarafından kullanılan Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ve sistem bünyesinde sunulan öğrenme malzemelerine ilişkin öğrenen memnuniyetlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Buna ek ... -
Açık ve uzaktan öğrenme dersinin geliştirilmesine dönük eğitim fakültesi uzman görüşlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, 2018 yılında güncellenen öğretmen yetiştirme programlarına getirilen “Açık ve Uzaktan Öğrenme” dersinin geliştirilmesine dönük uzmanların görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcıları ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarının İç Kalite Güvence Sistemleri Üzerine Bir İnceleme
(2017)Araştırmanın amacı yükseköğretimde iç kalite güvence sistemlerinin kurulması ve geliştirilmesi konusunda dünyada ve Türkiye'de faaliyet gösteren açık ve uzaktan öğrenme kurumlarına yol gösterebilecek ilkelerin belirlenmesidir. ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında çevrimiçi grup tartışması tekniğinin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Gerçekleştirilen bu çalışmada 2003-2019 yılları arasında açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında çevrimiçi grup tartışması tekniğini konu edinen akademik çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında eğitsel veri madenciliği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarındaki büyük verinin analiz edilerek öğrenme kurumlarına yönelik anlamlı bilgilere dönüştürülmesi, örüntü ve eğilimlerin ortaya çıkarılması, tahmin ve erken müdahale uygulamaları ve öneri ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Uzaktan eğitim bir iletişim sürecidir ve bu süreçte temel olan, öğretme değil, öğrenmedir. Dolayısıyla öğrenme etkinlikleri, aslında yaşamın kendisidir. Alanyazında uzaktan eğitim olarak ifade edilen kavram yerine, 2018’li ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenen bölümlendirmesi (segmentasyonu) (editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bölümlendirme (segmentasyon), verilerin benzer özelliklerine göre homojen alt gruplara bölünmesidir. Bu çalışmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrenenleri benzerlik ve farklılıklarına göre ...