Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yönetim sistemi ve öğrenme malzemelerine ilişkin memnuniyet durumları
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2017Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-6736-404X
Öztürk, Aylin
Kara, Yusuf
Özkeskin, Emrah Emre
Uça Güneş, Esra Pınar
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Öztürk, A, Kara, Y, Özkeskin, E. E, Uça Güneş, E. P. (2017). Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yönetim sistemi ve öğrenme malzemelerine ilişkin memnuniyet durumları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 81-107.Özet
Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi tarafından kullanılan Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ve sistem bünyesinde
sunulan öğrenme malzemelerine ilişkin öğrenen memnuniyetlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Buna ek olarak, memnuniyet
düzeylerinin öğrenenlerin çeşitli demografik özelliklerine göre değişkenlik gösterme durumları incelenmiştir. Bu kapsamda,
Anadolum eKampüs Sistemi üzerinden 2016-2017 öğretim yılı bahar dönemi final sınavı öncesinde öğrenenlere memnuniyet
anketi uygulanmıştır. Bu ankete gönüllü olarak katılan 13.137 öğrenene ait öğrenme yönetim sistemi kullanım ve memnuniyet
verileri, demografik veriler ile birleştirilerek analiz edilmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda, öğrenenlerin büyük bir kısmının
Anadolum eKampüs Sisteminden yüksek düzeyde memnun oldukları belirlenmiştir. Sistem memnuniyeti düzeyinin öğrenenlerin
cinsiyetlerine, bulundukları coğrafi bölgelere ve kayıtlı oldukları fakültelere göre anlamlı bir farklılık göstermediği; kayıt türü,
çalışma durumları ve yaş grupları değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Öğrenme malzemeleri
memnuniyeti ele alındığında, öğrenenlerin büyük bir kesimi tarafından kullanılıp yüksek düzeyde memnuniyet bildirilen ilk üç
malzeme çıkmış sınav soruları, deneme sınavları ve çözümlü sorulardır. The aim of this study is to investigate the learners' satisfaction of the Anadolum Kampüs learning management system that is
used by Anadolu University and the learning materials served by the system. In addition, changes in their levels of satisfaction
according to their demographic differences were evaluated. In this scope, before the 2016 - 2017 spring term final exam,
satisfaction questionnaire was applied to the learners through the Anadolum eKampüs learning management system. Total of
13,137 learners voluntarily answered the questionnaire. Their learning management system usage and satisfaction data were
analyzed combining with demographic data. The analysis revealed that most of the learners were highly satisfied with the
Anadolum eKampüs System. There is no statistically significant difference in their satisfaction levels according to their
registration types, employment statuses, and age groups. When learning materials satisfaction considered, the first three
materials that are used by the learners most and reported to be highly satisfying are published questions, training tests and
questions with solutions.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
3Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24714Koleksiyonlar
- Cilt :3 Sayı (4) [13]
- Makale Koleksiyonu [195]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2015)Mobil teknolojiler yaşam biçimlerimizi değiştirdiği kadar öğrenme biçimlerimizi de değiştirmektedir. Bu bakış açısıyla tanımlandığında mobil öğrenme her zaman her yerde öğrenmeyi mümkün kılabilmek için mobil teknolojilerin ... -
Öğrenme analitiği: e-öğrenme, büyük veri ve bireyselleştirilmiş öğrenme
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-4520-642X; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2016)Çevrimiçi teknolojiler hayatımızın her alanına sızmış, yaşanan gelişmelerden öğrenme süreçlerine yönelik uygulamalar da etkilenmiştir. Günümüzde çevrimiçi ortamlarda gerçekleşen tüm etkileşimler kendi dijital izine sahiptir ... -
Önceki öğrenmenin tanınması ve Türk yüksek öğretim sistemi için politika önerisi
Özkul, A. Ekrem; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Aydemir, Mesut (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) nerede, ne zaman ve hangi bağlamda gerçekleştiğine bakılmaksızın edinilmiş bilgi ve becerilerin tanınması sürecidir. Yakın zamana kadar formel kurumlarda edinilen bilginin tanınması ...