Öğrenme analitiği: e-öğrenme, büyük veri ve bireyselleştirilmiş öğrenme
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Yazar
Anadolu Üniversitesi
0000-0002-4520-642X
Bozkurt, Aras
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Bozkurt, A. (2016). Öğrenme analitiği: e-öğrenme, büyük veri ve bireyselleştirilmiş öğrenme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 55-81.Özet
Çevrimiçi teknolojiler hayatımızın her alanına sızmış, yaşanan gelişmelerden öğrenme süreçlerine yönelik uygulamalar da
etkilenmiştir. Günümüzde çevrimiçi ortamlarda gerçekleşen tüm etkileşimler kendi dijital izine sahiptir ve bilgi ve iletişim
teknolojilerinde yaşanan gelişmeler sonucu takip edilebilir durumdadır. Çevrimiçi ortamlarda ortaya çıkan dijital izler büyük
verinin ortaya çıkmasıyla sonuçlanmış ve ortaya çıkan bu verinin işlenerek öğrenenler için öğrenme süreçlerinde kullanılması
fikri ve devamında öğrenme analitiği bir alan olarak ortaya çıkmıştır. Öğrenme analitiği, öğrenmeyi ve öğrenmenin gerçekleştiği
çevreleri anlayıp daha iyi hale getirebilmek için öğrenenler ve bağlamları hakkındaki bilginin toplanması, ölçülmesi, analizi ve
raporlanması şeklinde tanımlanmaktadır. Bu çalışmada öğrenme analitiği kavramı incelenmiş, öğrenme analitiği türleri, öğrenme
analitiğinde kullanılan araçlar, öğrenme analitiğinin avantaj ve dezavantajları, son olarak da açık ve uzaktan öğrenme bağlamında
kullanımına yönelik açıklamalarda bulunulmuştur. Online Technologies have been penetrated to every single area of our daily lives and applications in learning processes have been
affected from these developments. In today’s world, every interaction has its own trace and can be tracked as a result of
developments in information and communication technologies. Digital traces in online spaces resulted with big data concept and
the idea that big data can be processed in order to use for learners in learning processes, and as a field learning analytics emerged.
Learning analytics is defined as the measurement, collection, analysis and reporting of data about learners and their contexts, for
purposes of understanding and optimizing learning and the environments in which it occurs. In this paper, the concept of learning
analytics was examined and explanations were provided regarding learning analytics types, tools used in learning analytics,
advantages and disadvantages and finally its use in open and distance learning.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
2Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24604Koleksiyonlar
- Cilt :2 Sayı (4) [12]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2015)Mobil teknolojiler yaşam biçimlerimizi değiştirdiği kadar öğrenme biçimlerimizi de değiştirmektedir. Bu bakış açısıyla tanımlandığında mobil öğrenme her zaman her yerde öğrenmeyi mümkün kılabilmek için mobil teknolojilerin ... -
Önceki öğrenmenin tanınması ve Türk yüksek öğretim sistemi için politika önerisi
Özkul, A. Ekrem; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Aydemir, Mesut (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) nerede, ne zaman ve hangi bağlamda gerçekleştiğine bakılmaksızın edinilmiş bilgi ve becerilerin tanınması sürecidir. Yakın zamana kadar formel kurumlarda edinilen bilginin tanınması ... -
Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin öğretme-öğrenme süresine katılım düzey ve biçimleri
Ünal, Zeliha (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bireye toplumsal kişilik kazandırmayı amaçlayan Sosyal Bilgiler Programının öğelerinden olan öğretme-öğrenme süreçleri; eğitim amaçlarının gerekli kıldığı yaşantıların istenilen davranışlara dönüştürülmesi için yapılan ...