Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi
Bu bölümdeki koleksiyonlar
-
Cilt :1 Sayı (1) [8]
Ocak 2015 -
Cilt :1 Sayı (2) [8]
Nisan 2015 -
Cilt :1 Sayı (3) [8]
Temmuz 2015 -
Cilt :1 Sayı (4) [8]
Ekim 2015 -
Cilt :2 Sayı (1) [12]
Ocak 2016 -
Cilt :2 Sayı (2) [11]
Nisan 2016 -
Cilt :2 Sayı (3) [12]
Temmuz 2016 -
Cilt :2 Sayı (4) [12]
Ekim 2016 -
Cilt :3 Sayı (1) [11]
Ocak 2017 -
Cilt :3 Sayı (2) [10]
Nisan 2017 -
Cilt :3 Sayı (3) [8]
Temmuz 2017 -
Cilt :3 Sayı (4) [13]
Ekim 2017 -
Cilt :4 Sayı (1) [8]
Ocak 2018 -
Cilt :4 Sayı (2) [16]
Nisan 2018 -
Cilt :4 Sayı (3) [11]
Temmuz 2018 -
Cilt :4 Sayı (4) [7]
Ekim 2018 -
Cilt :5 Sayı (1) [8]
Ocak 2019 -
Cilt :5 Sayı (2) [7]
Nisan 2019 -
Cilt :5 Sayı (3) [9]
Temmuz 2019 -
Cilt :5 Sayı (4) [5]
Ekim 2019 -
Cilt :6 Sayı (1) [11]
Ocak 2020 -
Cilt: 6 Sayı (2) [6]
Nisan 2020 -
Cilt: 6 Sayı (3) [8]
Temmuz 2020 -
Cilt: 6 Sayı (4) [0]
Ekim 2020 -
Cilt: 7 Sayı (1) [7]
Ocak 2021 -
Cilt: 7 Sayı (2) [9]
Nisan 2021 -
Cilt: 7 Sayı (3) [7]
Temmuz 2021 -
Cilt: 7 Sayı (4) [4]
Ekim 2021 -
Cilt: 8 Sayı (1) [6]
Ocak 2022 -
Cilt: 8 Sayı (2) [6]
Nisan 2022 -
Cilt: 9 Sayı (1) [19]
Ocak 2023 -
Cilt: 9 Sayı (2) [6]
Temmuz 2023 -
Cilt:10 Sayı (1) [7]
Ocak 2024 -
Cilt:10 Sayı (2) [6]
Temmuz 2024
Güncel Gönderiler
-
Açık ve uzaktan öğrenmede kurum bağlılığı açısından sosyal ağ kullanımının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu araştırma, açık ve uzaktan öğrenme kurumlarının, kurum bağlılığı açısından sosyal ağlarda öğrenenlerle ne tür etkileşim ve iletişim kurmalarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Belirlenen amaç doğrultusunda, Etkileşim ... -
Sohbet robotlarının açık ve uzaktan öğrenme destek hizmetlerinde kullanımı: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu çalışmada, açık ve uzaktan öğrenme destek hizmetlerinde kullanılan ve yenilikçi yaklaşımlardan biri olarak kabul edilen sohbet robotlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşim üzerine bir bibliyometrik analiz çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Açık ve uzaktan öğrenmenin hızla yaygınlaşması, etkileşim türlerinin ve bunların öğrenme çıktıları üzerindeki etkilerinin daha iyi anlaşılmasını gerektirmiştir. Bu çalışma Scopus veri tabanında 1988-2024 yılları arasında ... -
İlkokul öğretmenlerinin uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yönteminden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2021-2022 eğitim- ... -
Covid-19 pandemisi sürecinde ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Tüm dünyada ve Türkiye’de Covid-19 pandemisinin etkilediği alanların başında eğitim gelmektedir. Bu süreçle birlikte yüz yüze eğitimde aksamalar yaşanmış ve uzaktan eğitim ile öğretimin sürekliliği sağlanmaya çalışılmıştır. ... -
Factors influencing student satisfaction of undergraduate students during online learning
(Anadolu Üniversitesi, 2024)This paper investigates the factors affecting students’satisfaction including participation, emotional well-being, and adaptation to online learning. We designed the research to collect quantitative data using survey ... -
Yapay genel zekâ çağında öğretmen rolünün yeniden tanımlanması: öngörüler
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Yapay genel zekânın (YGZ), endüstri devrimine benzer bir devrime neden olacağı kabul edilmekte ve yaşamımızı birçok yönden etkileyeceği düşünülmektedir. YGZ devrimi, sadece teknolojik gelişmeleri değil, aynı zamanda ... -
Üniversite öğrencilerinin pandemi dönemi uzaktan eğitim uygulamaları hakkındaki görüşleri (Atatürk Üniversitesi örnekleminde)
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla geliştirildiği günümüzde, birçok sektörün bundan etkilendiği gibi eğitim de bu gelişmelerden etkilenmiştir. Web tabanlı öğretim, bilgisayar destekli öğretim, teknoloji tabanlı ... -
Akademisyenlerin açık eğitim kaynaklarına yönelik görüşlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Teknolojide yaşanan gelişmeler, tüm alanları etkilediği gibi eğitim alanında da büyük değişimler yaşanmasını sağlamıştır. Bu gelişmeler arasında yer alan açık eğitim kaynakları (AEK) kavramı, bilgiye daha kolay ve daha ... -
2023 depremleri ve uzaktan eğitimin yükseköğretim öğrencilerinin psikolojik durumlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)2023 depremleri sonrası üniversitelerde uzaktan eğitim kararı alınmış, literatürde hem depremin kişilerin üzerindeki olumsuz etkileriyle hem de 2020 yılında COVID-19 pandemisi nedeniyle de daha önceden uygulanmış olan ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Programlarındaki ders aidiyetlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde (AÖS) ortak ders olarak birden fazla programda yer alan dersler mevcuttur. Yabancı Dil, Türk Dili vb. olan bu dersler, temel olarak bir programa ait olup başka programlarda da ... -
Uzaktan eğitim yoluyla öğrenim gören üniversite öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu araştırma, uzaktan eğitim yoluyla öğrenim gören üniversite öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara ilişkin tutumlarını farklı değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel araştırma yöntemlerinden biri olan ... -
Dijital çağda e-katılım aktivitelerinin siyasi boyutlarına genel bir bakış
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Basitçe ifade etmek gerekirse, “dijital çağ” kavramı, daha fazla bilginin kullanılabileceği ve daha fazla insanın bu bilgiye en üst düzeyde, özellikle bilgisayar (elektronik beyin) teknolojisi aracılığıyla erişebileceği ... -
Covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim modeline yönelik sosyal hizmet öğrencilerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, Covid-19 Pandemi sürecinde başlatılan zorunlu uzaktan eğitim modelinin işleyişi, uygunluğu, etkililiği, verimliliği ve uygulama temelli bir meslek olan sosyal hizmet derslerinin bu şekilde sunulmasının ... -
Can simidi mi kâbus mu? Ebeveynler acil uzaktan eğitim hakkında ne düşünüyor?
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin Covid-19 pandemisi sürecinde gerçekleştirilen acil uzaktan eğitime yönelik algı ve görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda ebeveynlerin metaforik algıları ile acil uzaktan eğitim ... -
Mesleki ve teknik liselerde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecindeki harmanlanmış eğitim deneyimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada Covid-19 salgını sürecinde mesleki ve teknik liselerde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin harmanlanmış eğitim deneyimlerini derinlemesine incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, nitel araştırma ... -
Açık ve uzaktan eğitimde çevrimiçi sınavlara ve teknolojiye yönetsel bir bakış
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, açık ve uzaktan eğitimde kullanılan güncel çevrimiçi sınav teknolojilerinin neler olduğunun ve bu sınavların uygulanmasında yaşanan yönetsel sorunların ortaya konulmasıdır. Bu bağlamda, nitel yaklaşımlar ... -
Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-düzenleme becerilerinin incelenmesi: ISUBÜ Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, eğitimlerinin tamamını uzaktan öğretim yoluyla alan öğrencilerin öz-düzenleme becerilerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Pandemi dönemi acil uzaktan eğitim uygulamalarında K12 düzeyinde öğrenme kayıplarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Dünya çapında milyonlarca öğrenciyi etkileyen Covid-19 un, eğitim-öğretim üzerinde olumsuz etkileri olduğu gözlemlenmiştir. Bu nedenle Covid-19 pandemisi süresince uygulanan acil uzaktan eğitimin K12 düzeyinde öğrenme ... -
İlkokul öğretmenleri Covid-19 pandemi deneyimlerine dayalı olarak uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimi nasıl karşılaştırıyorlar?
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Covid-19 pandemisi sürecinde İlkokul öğretmenleri uzaktan eğitime acil bir geçiş yaşamış ve çeşitli güçlüklerle yüzleşmişlerdir. Bu da öğretmenlerin hem uzaktan eğitime hem de yüz yüze eğitime ilişkin algılarında değişim ...