Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 288, listelenen: 1-20

    • Farklı öğrenme biçimlerine sahip öğrenenlerin web destekli işbirlikçi öğrenme araçlarından wikiye ilişkin görüşleri 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; Sümer, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Bu araştırmanın amacı; İç Anadolu Bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesindeki Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme biçimlerini belirleyerek, farklı öğrenme biçimlerine sahip ...
    • Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar 

      Bilgiç, Hatice Gökçe; Tüzün, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Mektupla öğrenme ile başlayan uzaktan eğitim gelişen bilgi ve iletişim teknolojileri ile beraber web tabanlı platformlar üzerinden sunulan yeni formunda karşımıza çıkmaktadır. Yükseköğretim kurumları da artan eğitim ...
    • Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri 

      Anadolu Üniversitesi; Görü Doğan, Tülay (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Bu çalışma, ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımı çerçevesinde sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde nasıl daha etkin ve verimli bir biçimde kullanılabileceğine odaklanmaktadır. Çalışma, nitel bir eylem araştırması olarak ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede teknolojik altyapının oluşturulması 

      Süral, İrfan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Teknolojiye dayalı açık ve uzaktan öğrenmedeki olağanüstü büyüme açık ve uzaktan öğrenme hizmeti sunan üniversitelerin çeşitli teknolojik altyapı çözümleri ile hizmet sunmalarına neden olmuştur. Açık ve uzaktan öğrenme ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmenin katılım ve devamlılık stratejilerinde akademik takvim 

      Demir, Ekrem (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Açık ve uzaktan öğrenme, eğitim-öğretim faaliyetlerine 21. yüzyılda bambaşka ivme kazandıran önemli bir fırsattır. Bu fırsatın ve imkanın farkına varan, öğrenmeye hevesli yeni insan tipi her geçen gün açık ve uzaktan ...
    • e-Öğrenme için eğitsel video geliştirme 

      Ozan, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Video günlük hayatımıza girdiğinden beri öğrenme süreçlerinde nasıl kullanılabileceği tartışma konusu olagelmiştir. Videokasetlerle başlayan bu süreç internetle yeni bir boyut kazanmıştır. Açık ve uzaktan eğitimin ...
    • Hemşirelik eğitiminde bilgisayar teknolojisinin kullanımı 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Test ve Araştırma Merkezi; 0000-0003-2862-3544; Boz Yüksekdağ, Belgin (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Uygulamalı bir disiplin olan hemşirelik, eleştirel düşünme becerilerinin kullanıldığı bir problem çözme sürecidir. Bu süreçte hemşireliğin kuramsal ve uygulama boyutuna yönelik bilgi ve becerilere sahip nitelikli hemşirelere ...
    • Uzaktan eğitim: Çevrimiçi öğrenmede sistem yaklaşımı 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Göksel, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      İlgili alanyazında açık ve uzaktan eğitim alanının gelişim, işleyişi ve tüm boyutlarının kavranmasında başyapıt olan yayınlar vardır. Michael Moore ve Greg Kearsley tarafından 2011 yılında üçüncü basımı yapılan, Uzaktan ...
    • Mobil sağlık hizmetlerinde oyunlaştırma 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-0492-4492; Güler, Emel (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Teknoloji, insan yaşamının bir parçası hâline gelmiştir. Teknolojideki hızlı değişim bilgiye ulaşım yollarını da çeşitlendirmektedir. Bilgiye her yerden ve her an erişim mobil teknolojiler ile sağlanabilmektedir. Her geçen ...
    • Çevrimiçi ortamlarda öğrenenlerin öz-yönetim becerilerinin geliştirilmesinde kullanılan stratejiler ve araçlar 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Koçdar, Serpil (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Öğrenenlerin kendi öğrenme süreçlerinde yüz yüze eğitim ortamlarına göre daha fazla kontrole, bağımsızlığa ve sorumluluğa sahip oldukları çevrimiçi öğrenme ortamlarında öz-yönetim becerileri son derece önemlidir. Araştırmalar ...
    • Uzaktan öğrenme deneyimlerinin dijital yaşam günlüğü ile yönetilmesi: bir akademik yarıyıl üzerinde uygulama 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-0949-4057; Mutlu, Ayşe Peri; Mutlu, Mehmet Emin (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Bu çalışmada Uzaktan Öğrenme alanında uzaktan öğrenme yöntemiyle sürdürülen bir yüksek lisans programında kayıtlı bir öğrencinin sanal ortamda gerçekleştirdiği bütün öğrenme etkinliklerine ait bilgisayar ekranı ve kamera ...
    • Ağ günlüklerinin kurumsal düzeyde kullanılması 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5083-7982; 0000-0002-8153-5159 (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Web 2.0’ın getirdiği yeniliklerin yanı sıra akıllı telefonlar ve tablet cihazlar gibi mobil cihazların gelişimi, sosyal medya ortamlarını zenginleştirmiştir. Bu değişimi açıklayabilecek ve anlamlandırmamızı sağlayacak ...
    • Türk yükseköğretim sisteminde örgün, uzaktan ve açıköğretim yöntemleri ile yapılan maliye eğitimi üzerine değerlendirmeler 

      Anadolu Üniversitesi; Hacıköylü, Canatay (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Türk Yükseköğretim sistemi içinde sosyal bilimler alanı kapsamında iktisadi ve idari bilimler, siyasal bilgiler ve iktisat fakülteleri bünyesinde yer alan maliye lisans programların da 2015 yılı verilerine göre yaklaşık ...
    • Açık ve uzaktan öğrenmede ders tasarımı: Bilim Etiği Dersi örneği 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Karadeniz, Abdulkadir (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Anadolu Üniversitesinde Lisansüstü öğrenim gören bütün öğrencilere Bilim Etiği dersinin verilmesi yönetmelik gereği zorunlu kılınmıştır; ancak, öğrenci sayısı fazlalığından ve öğretim elemanı sıkıntısından dolayı dersin ...
    • Mobil sağlık yeniliği: mobil öncüler için en iyi uygulamalar 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Kaçmaz, Ömer (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Rick Krohn ve David Metcalf’in editörlüğünü üstlendiği Mobil Sağlık Yeniliği: Mobil Öncüler İçin En İyi Uygulamalar adlı kitap, yedi temel alanda toparlanmış otuz iki araştırma alanına yönelik bir gündem belirleme ...
    • Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; Akgün Özbek, Ela (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Olaf Zawacki-Richter ve Terry Anderson’un editörlüğünü üstlendiği Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru adlı kitap daha önce Zawacki-Richter’in 2009 yılında gerçekleştirdiği Delphi çalışmasında belirlemiş ...
    • Artırılmış gerçekliği anlamak: kavramlar ve uygulamalar 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Altınpulluk, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Alan B. Craig tarafından 2013 yılında yazılan Artırılmış Gerçekliği Anlamak: Kavramlar ve Uygulamalar adlı kitap 9 bölüm ve 296 sayfadan oluşmakta ve artırılmış gerçeklik alanında çalışmak isteyenler için temel bir başucu ...
    • Tam zamanında öğretme: disiplinler arası, akademiler arası 

      Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Aydın Menderis, İrem (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Tam Zamanında Öğretme / Just-in-time teaching (JiTT), öğrencilerin dersten birkaç saat öncesinde, çevrimiçi öğrenme yönetim sistemlerini kullanarak katılacakları dersle ilgili sorulara cevap vermelerini gerektiren pedagojik ...
    • Uzaktan öğretme ve öğrenme: uzaktan eğitimin temelleri 

      Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Göksel Canbek, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Michael Simonson, Sharon Smaldino, Michael Albright ve Susan Zvacek tarafından 2012 yılında beşinci basımı çıkartılan, Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (Uzaktan Öğretme ve Öğrenme: ...
    • Dünyada kitlesel açık çevrimiçi dersler ve açık eğitim 

      Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-8707-5918; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      İnternet’in açık ve uzaktan öğretimde kullanılmasında yeni bir aşama olarak değerlendirilen Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Course-MOOC) ve yaygın anlamıyla açık öğretim, editörlüğünü Curtis J. Bonk, ...