Açık ve uzaktan öğrenmede kurum bağlılığı açısından sosyal ağ kullanımının incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2024Yazar
Anadolu Üniversitesi
0000-0002-7827-2300
0000-0002-8316-6115
Sösuncu, Fırat
Yüzer, T. Volkan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Sösuncu, F, Yüzer, T, V. (2024). Açık ve uzaktan öğrenmede kurum bağlılığı açısından sosyal ağ kullanımının incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 10 (2), 1-29.Özet
Bu araştırma, açık ve uzaktan öğrenme kurumlarının, kurum bağlılığı açısından sosyal ağlarda öğrenenlerle ne tür etkileşim ve iletişim kurmalarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Belirlenen amaç doğrultusunda, Etkileşim ve İletişim Kuramı (Theory of interaction and communication) ve Yetişkin Öğrenme Kuramı (Andragogy) araştırmanın kuramsal temelini oluşturmaktadır. Belirlenen kuramların ilkeleri, kurum bağlılığı çerçevesinde oluşturulan bir matris aracılığıyla kesiştirilmiştir. Böylece çalışma sürecinde alan uzmanlarına yönlendirilecek olan araştırma soruları elde edilmiştir. Çalışmaya gönüllü olarak katılan alan uzmanlarına yönlendirilen araştırma sorularına verdikleri yanıtlar NVIVO12 paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ana temalar ve alt temalar elde edilmiştir. Kurumların sosyal ağlarda öğrenen bağlılığı açısından öğrenenlerle ne tür etkileşim ve iletişim içerisinde olmaları gerektiği alan uzmanlarının görüşleri neticesinde ortaya çıkarılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular alanyazını desteklemesi bakımından önem taşımaktadır.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
10Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28780Koleksiyonlar
- Cilt:10 Sayı (2) [6]