Covid-19 pandemisi sürecinde ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri
Künye
Malkamak, G, R, Ünsal, H. (2024). Covid-19 pandemisi sürecinde ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 10 (2), 121-153.Özet
Tüm dünyada ve Türkiye’de Covid-19 pandemisinin etkilediği alanların başında eğitim gelmektedir. Bu süreçle birlikte yüz yüze eğitimde aksamalar yaşanmış ve uzaktan eğitim ile öğretimin sürekliliği sağlanmaya çalışılmıştır. Bu araştırmanın amacı Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili ortaokul öğrencilerinin görüşlerini almaktır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın verilerini toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul iline bağlı bulunan iki devlet okulunda öğrenim gören 40 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada katılımcılar gönüllülük esaslarına uygun olarak belirlenmiş ve uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde ortaokul öğrencilerinin internet ve alt yapı, uygun olmayan ev ortamı, donanım yetersizliği, sistemsel sorunlar, motivasyon eksikliği gibi problemlerle karşılaştıkları tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda çevrimiçi sınıf mevcudunun azaltılması, internet ve cihaz desteğinin sağlanması, uzaktan eğitim uygulamalarının Türkçe dil destekli olması ve geliştirilmesine yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
10Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28776Koleksiyonlar
- Cilt:10 Sayı (2) [6]