Uzaktan eğitim yoluyla öğrenim gören üniversite öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
Künye
Alptekin, G, Türkmen, D. (2024). Uzaktan eğitim yoluyla öğrenim gören üniversite öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 18-48.Özet
Bu araştırma, uzaktan eğitim yoluyla öğrenim gören üniversite öğrencilerinin çevrimiçi sınavlara ilişkin tutumlarını farklı değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel araştırma yöntemlerinden biri olan kesitsel tarama modeli kullanılarak yürütülen araştırmaya toplam 322 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri, Ocak ve Karakuş (2022) tarafından geliştirilen “Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Sınavlara Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan bazıları şu şekildedir: (1) Öğrencilerin çevrimiçi sınavlara ilişkin tutumları cinsiyet, aylık gelir düzeyi, sınıf düzeyi, öğrenme yönetim sistemine girişte sorun yaşama ve internet kullanım süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. (2) Aylık gelir düzeyi düşük olan öğrencilerin çevrimiçi sınavlara ilişkin tutumları daha yüksektir. (3) Öğrencilerin çevrimiçi sınavlara ilişkin tutumları, öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumuna bağlı olarak anlamlı bir farklılık göstermemektedir. (4) Öğrenme yönetim sistemine erişimle ilgili sorunlar azaldıkça öğrencilerin çevrimiçi sınavlara ilişkin tutumları artmaktadır. (5) Öğrencilerin çevrimiçi sınavların genel, teknik ve yapısal özelliklerine ilişkin tutumlarının, beş saat veya daha fazla internet kullanımından sonra değişmeye başladığı ve olumlu yönde artış gösterdiği tespit edilmiştir.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
10Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28076Koleksiyonlar
- Cilt:10 Sayı (1) [7]