Cilt:11 Sayı (1)
Güncel Gönderiler
-
Ortaöğretim öğrencilerinin açık liseye ilişkin yaklaşımlarının bazı değişkenler bakımından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2025)Öğrencilerin örgün öğretimden açık liseye geçiş nedenleri arasında genellikle okulu sevmeme, okulda yaşanmış olumsuz olaylardan etkilenme ve psikolojik sorunlar gibi bireysel ve psikolojik faktörler etkili olmaktadır. Bu ... -
Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirmenin standart belirleme süreçleri bağlamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2025)Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçleri, öğrencilerin bilgi ve beceri seviyelerini doğru bir şekilde sınıflandırmak için kritik bir rol oynamaktadır. Bu süreçlerin temel bileşenlerinden biri, sınavlarda ... -
Acil uzaktan eğitim sürecinde yayımlanan eğitim alanındaki makalelerdeki eğilimler: Dergipark örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2025)Pandemiye bağlı kapanmalar nedeniyle öğretimin kesintiye uğramaması için dünyanın her yerinde ivedi bir çözüm olarak acil uzaktan eğitim uygulamalarına geçilmiştir. Bu durum eğitim alanındaki araştırmalar için yeni bir ... -
Çevrimiçi öğrenme toplulukları üzerine yapılan araştırma eğilimlerinin görselleştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2025)Çevrimiçi öğrenme topluluklarının geleneksel öğretim yöntemlerini dönüştürmek, öğrenen deneyimlerini geliştirmek ve etkileşimli öğrenme ortamlarını teşvik etmek suretiyle eğitim ortamlarında devrim yarattığı görülmektedir. ... -
Ölçme ve değerlendirmede yenilikçi yaklaşımlar: Blokzincir ve MST örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2025)Yeni teknolojiler hayatın akışı içerisinde çoğu alanda olduğu gibi eğitim bilimleri alanında da değişim ve dönüşüme sebep olmaktadır. Bu durum alanda gerek teoride gerekse uygulamada bir takım yenilikçi yaklaşımların ortaya ... -
ARCS modelinin açık ve uzaktan öğrenme tasarımına entegrasyonu: sistematik alanyazın taraması
(Anadolu Üniversitesi, 2025)Bu araştırmada, ARCS Motivasyon modelinin açık ve uzaktan öğrenme tasarımına entegrasyonunda güncel eğilimlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, PRISMA modeline dayalı bir sistematik alanyazın taraması olarak ... -
Integrating ARCS-V and MST motivation models into AI-supported distance education design: a synergistic approach
(Anadolu Üniversitesi, 2025)This article proposes a new framework that integrates the ARCS-V (Attention, Relevance, Confidence, Satisfaction, and Volition) model and Motivational Systems Theory (MST) into AI-supported distance learning environments. ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenim terki üzerine yapılan çalışmaların bibliyometrik analizi: Scopus örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2025)Açık ve uzaktan öğrenme, erişilebilirlik ve esneklik özellikleriyle eğitim dünyasında devrim yaratmıştır. Buna rağmen, açık ve uzaktan eğitim programlarındaki öğrenim terki oranları geleneksel yüz yüze eğitime kıyasla ...