Güncel Gönderiler: Eğitim Fakültesi
Toplam kayıt 1234, listelenen: 81-100
-
Sosyal bilgiler eğitiminde 3 boyutlu yazıcıların kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Teknoloji hayatımızı her geçen gün değiştirmekte ve dönüştürmektedir. Tarihin ilk çağlarında başlayan bu dönüşümün hızı gün geçtikçe artmakta ve yaşantımızda yer alan tüm süreçleri etkilemektedir. Buhar motorunun, atom ... -
A model for implementing academic English lessons: Anadolu University case
(Anadolu Üniversitesi, 2018)This study aims to provide a model used by Modern Languages Department of Anadolu University School of Foreign Languages, in order to implement Academic English courses as a result of a curriculum renewal project started ... -
Sato Test Kuramı ile yapılan sınıflamalara yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, Sato Test Kuramı (STK)'na dayalı olarak gerçekleştirilen ve maddelerin işlerliği ile öğrencilerin öğrenme durumları hakkında dönüt sağlayan sınıflamalara yönelik öğretmen görüşlerinin toplanması ... -
Görsel sanatlar öğretmen adaylarının “Özgünlük” algısı
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Araştırmanın temel amacı görsel sanatlar öğretmen adaylarının özgünlük algısını ortaya koymaktır. Öğretmen adaylarının özgünlük kavramını yaşam, sanat ve sanat eğitimi ile nasıl ilişkilendirdiğini belirleyerek, geleneksel, ... -
Türkiye ve Kanada sosyal bilgiler öğretim programlarının değerler eğitimi bakımından karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Araştırmanın amacı, 2005 Türkiye Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ile 2005 Kanada Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nı değerler eğitimi bakımından karşılaştırmaktır. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak doküman ... -
Öğretmen adaylarının özyeterlik algıları, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejilerinin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın genel amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları öğrenme stratejilerini çeşitli değişkenler ... -
Görsel sanatlar öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında müze eğitimi ve uygulamaları dersi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Müzeler, çok yönlü öğrenme ve yaşam alanları olarak görsel sanatlar eğitimi içerisinde gün geçtikçe daha çok önem kazanmaktadır. Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programlarında haftada 4 saat olarak yer alan ‘Müze Eğitimi ... -
Türkçe dersinde teknolojik otantik ortamın kullanılmasına dair öğrenci ve öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı Türkçe dersinde dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak tasarlanan teknolojik otantik ortamın kullanımı hakkında öğrenci ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemi ... -
Effect of self-evaluation on pre-service mathematics teachers’ self-efficacy in language of mathematics
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Mathematics is a universal language and mathematics teachers are responsible for teaching this language. However, teachers generally ignore knowledge and skills of mathematical language and this may be explained by ... -
A preliminary study on oral performances of English Learners in L1 and L2
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Performing well in oral examinations is a great challenge for language learners in EFL contexts because test takers have many linguistic concerns while performing let alone thinking of what to say. In our context, School ... -
Sosyal Bilgiler dersinde ara disiplinlerden yararlanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Yapılandırmacı öğrenme ışığında hazırlanan Sosyal Bilgiler Öğretim Programında ara disiplin anlayışı bir yenilik olarak yer almıştır. Ara disiplinlerle ilişkilendirme öğrencilerin çok yönlü gelişmesine olanak tanımaktadır. ... -
The evaluation of education faculty’s staff’s job expectations based on generations in Turkey
(Anadolu Üniversitesi, 2016)The present study aiming at determining the level of job expectation of instructors according to generations was carried out in descriptive survey based on quantitative method. The population of the study is the instructors ... -
Sosyal bilgiler dersi örneğinde öğrencilere ve ailelerine göre organ bağışı
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Türkiye’de son yıllarda okullarda Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri gibi farklı derslerin öğretim programlarında organ bağışı konusuna yer verildiği görülmektedir. Organ bağışı; toplumsal, yaşamsal, kültürel, hukuksal, dini ... -
Çevrimiçi ortamda yürütülen öğretimde planlama ve değerlendirme dersine yönelik öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi ortamda düzenlenen “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersinin amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreci ve değerlendirme süreçlerine yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Tarama ... -
Okulöncesi eğitim öğretmenlerinin çocukları tanıma ve değerlendirme amaçlı yapılan çalışmalara ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Çocukları tanıma ve değerlendirme onlara uygun eğitim ortamları hazırlamanın temel taşıdır. Ülkemizde uygulanan okulöncesi eğitim programları ve ilgili yönetmelikler öğretmenlere bu süreç ile ilgili önemli görev ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları: Balıkesir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ile teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın çalışma ... -
Art-based educational research to generate a practice based approach
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Arts-based research was born in an academic context where the arts and research unite. The departing point of today’s art-based educational research studies is to bring a more in-depth and critical thought. As a growing ... -
Activities in children’s Üniversities: the case of İstanbul Kemerburgaz children’s Üniversity
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Children’s universities have become a something of importance in the last decade, and in Europe alone, more than 350 children’s universities have been established. With there being no single model for a children’s ... -
Öğretmen adaylarının kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejilerinin akademik başarılarını yordama gücü
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bilişüstü stratejiler kapsamında kullandıkları planlama, izleme, değerlendirme ve duyuşsal stratejilerinin akademik başarıları yordama gücünün belirlenmesidir. Araştırmanın ... -
Türkiye'de ortaokul öğrencileri arasında siber zorbalık
(Anadolu Üniversitesi, 2015)nternet ve sosyal ağ kullanım oranlarında yaşanan artışa paralel olarak Türkiye’de gençler arasında siber zorbalığın artış gösterdiği ve bu kavramın giderek daha fazla sayıda araştırmaya konu olduğu görülmektedir. Ancak ...