A preliminary study on oral performances of English Learners in L1 and L2
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Yazar
Anadolu Üniversitesi
Ünver, Meral Melek
Aydın, Belgin
Eş, Şener
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Ünver, M. M, Aydın, B, Eş, Ş. (2016). A preliminary study on oral performances of english learners in l1 and l2. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 6 (2), 64-89.Özet
Performing well in oral examinations is a great challenge for language learners in EFL contexts
because test takers have many linguistic concerns while performing let alone thinking of what to
say. In our context, School of Foreign Languages, Anadolu University, Turkey, our students mostly
perform poorly in speaking exams, claiming that they would perform better if it were in Turkish.
Thus, the question arises whether it is learners’ linguistic incapability or lack of topical knowledge,
which prevents them from performing. This study aims to investigate how Turkish learners of
English (N=35; 18-B1 and 17-B2 Level) would perform if they were given the same oral test in L1,
and compares the scores they got from L2 and in L1 to see if their performance differs and if
proficiency level is a variable for this difference. The analysis of the quantitative data collected
through oral interviews reveals that the learners’ performance was a lot better in L1; and B2 level
students performed well in both languages while B1 level learners performed significantly better in
L1. The qualitative data from interviews and the survey shows how learners reflect on the exam
process and their performance. İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenildiği ortamlarda öğrencilerin karşılaştığı en büyük
zorluklarından biri İngilizce konuşma sınavlarında iyi bir performans sergileyememektir. Sadece ne
söyleyeceğini düşünmek değil, aynı zamanda doğru yapıları kullanmak, uygun kelimeleri seçmek ve
düşüncelerini doğru bir telaffuzla aktarmak sınava giren öğrencilerin dikkate alması gereken
unsurlardan bir kaçıdır. Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda öğrencilerimiz
genellikle konuşma sınavlarında ortalama ya da ortalamanın altında performans sergilemekte ve bu
konuşmayı Türkçe’de yapmaları istense daha başarılı olacaklarını iddia etmektedirler. Bu bağlamda
öğrencilerin performansını etkileyen faktörün konuyla ilgili bilgileri mi yoksa dil becerileri mi
olduğu sorusunu akla getiriyor. Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin
İngilizce ve Türkçe olarak aynı soru ve konularda konuşma performanslarını ölçmektir. Çalışmada
18’i B1 ve 17’si B2 seviyesinde olan 35 İngilizce öğrencisinin hem İngilizce hem de Türkçe konuşma sınavındaki performanslarından aldıkları notları karşılaştırılmaktadır. Değerlendirme sözlü
performanslar için geliştirilen kurumsal kriter kullanılmıştır. Alınan notlar İngilizce ve Türkçe’de
performansların farklılık gösterip göstermediğini ve bu farkın dil seviyesiyle ilgili olup olmadığını
anlamak amacıyla karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin sınav süreci ve kendi performanslarıyla ilgili
görüşleri, uygulama sonrasında öğrencilerle yapılan görüşmeler ve online ankete verdikleri
cevaplarla elde edilmiştir. Sayısal veri sonuçları öğrencilerin Türkçe’de daha iyi performans
sergilediklerini göstermiştir. Ayrıca B2 seviyesindeki öğrencilerin her iki dilde de performanslarının
iyi olduğu, ancak B1 seviyesindeki öğrencilerin kendi dillerinde İngilizce’de olduğundan daha iyi
oldukları gözlemlenmiştir. Değerlendirmede kullanılan kriterdeki her bir bölüm ayrı ayrı
değerlendirildiğinde, öğrencilerin Türkçe ve İngilizce performanslarına verilen notlar arasında
belirgin bir farklılık olmadığı saptanmıştır.