Ara
Toplam kayıt 19, listelenen: 1-10
Türkçe fonolojik farkındalık testi: geliştirilmesi, geçerlilik ve güvenirlilik çalışması
(2020)
4;0-8;11 yaş aralığındaki tipik gelişim gösteren çocukların fonolojik farkındalık becerilerini ölçen geçerli ve güvenilir bir test geliştirmektir. Gereç ve Yöntemler: Türkçe Fonolojik Farkındalık Testi (FFT), dört dilbilimsel ...
Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği’nin (ASIS) sosyal geçerlik çalışması
(Pamukkale Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmada Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği’nin (ASIS) sosyal geçerliği araştırılmıştır. Veri toplama aracı olarak 40
maddeden oluşan “ASIS Uygulayıcı Değerlendirme Anketi (ASISUDA)” kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıların ...
Erken çocukluk dönemi otizm spektrum bozukluğunda aile merkezli müdahaleler
(Ankara Üniversitesi, 2020)
Aile çocuğun yaşamında önemli yeri olan gelişimini destekleyerek onun yaşadığı toplumun kurallarına uygun
olarak yetişmesini sağlayan toplumsal bir kurumdur. Tipik gelişen çocuklar birçok beceri ve davranışı aileleriyle ...
Gelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: serbest zaman
(Ankara Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan yetişkinlerin yaşamında önemli bir yer kaplayan serbest zaman kavramına yönelik temel kavramların açıklanması, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin serbest zaman ...
Yetişkinliğe geçişte ilk adım: gelişimsel yetersizliği olan bireyler ve kariyer eğitimi
(Kastamonu Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin yetişkinlik yaşamının önemli bir parçası olan kariyer, kariyer gelişimi ve kariyer eğitimi kavramlarının açıklanması ve erken çocukluk döneminden itibaren ...
Otizm spektrum bozukluğu olan bir çocuğa temel matematik becerilerinin öğretiminde baba eğitim programının etkililiği
(Ankara Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmanın amacı baba eğitim programına katılan bir baba tarafından sunulan öğretimin otizm spektrum bozukluğu olan çocuğun temel matematik becerilerini edinmesi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç kapsamında ...
Independent living needs of young adults with intellectual disabilities
(2020)
The aim of this study was to determine the independent living needs of young adults with intellectual disability (YAID) in preparing for adulthood and work life. This study was conducted using the phenomenological design, ...
Zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere “iş gücü piyasa analizi”ne dayalı meslekî becerilerin öğretim sürecinin betimlenmesi
(2020)
Bu araştırmada zihinsel yetersizliği olan öğrencilere iş gücü piyasa analizi ve iş analizi temelinde meslekî becerilerin öğretilmesi sürecinin betimlenmesi hedeflenmiştir. Bu araştırma, eylem araştırması olarak desenlenmiştir. ...
Examination of interactional behaviours between Turkish fathers and their children with autism spectrum disorder
(2020)
The aim of the present study was to examine the relationship between Turkish fathers’ interactional behaviors and the engagement of their children with Autism Spectrum Disorder (ASD). The study is a descriptive and ...
Effectiveness of class-wide positive behavioral support intervention in teaching social skills to students in primary cchool activity club
(2020)
Positive behavioral support (PBS) is one of the positive approaches based on the principles of the applied behavior analysis in preventing inappropriate behaviors in the school environment. In the present study, systematic ...