Başlık için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 36, listelenen: 1-20
-
Altıncı sınıf öğrencilerinin temel geometrik oluşumları gerçekleştirmelerine yönelik tasarlanan bir öğrenme yörüngesinde bilişsel süreçlerinin incelenmesi
(2021)Bu çalışmada altıncı sınıf öğrencilerin temel geometrik oluşumları gerçekleştirme sürecinde kavramsal alt yapının ve dinamik düşünme yollarının desteklendiği bir öğrenme yörüngesi tasarlanması ve bu süreçte öğrencilerin ... -
Biology majors' performance in a biomathematics course
(Modestum LTD, 2007)The recent considerable developments in the field of biology have necessitated the knowledge of mathematics and its applications in biology. Therefore; most of the universities, now, believe that it is essential to include ... -
The Constructive and Deconstructive Generalizations on Linear Figural Patterns of Preservice Teachers
(Int Grp Psychol Math Educ, 2011)… -
Early Algebra: The Levels of 3th, 4th and 5th Grade Students' Generalisations of Functional Relationship
(Anı Publishing, 2019)The purpose of this study is to determine the students' levels of generalisation of functional relationships in third, fourth and fifth grade. The design of the study was a basic qualitative research study. Participants ... -
Effect of self-evaluation on pre-service mathematics teachers’ self-efficacy in language of mathematics
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Mathematics is a universal language and mathematics teachers are responsible for teaching this language. However, teachers generally ignore knowledge and skills of mathematical language and this may be explained by ... -
Elektronik Tablo Ortamında İlköğretim Öğrencilerinin Örüntüleri Araştırma Süreçleri
(2014)Örüntülerin genellenmesi süreci aritmetikten cebire geçişte önemlidir. Elektronik tablolar ise matematik eğitiminde etkili ve bu süreci destekleyen teknolojik araçlardır. Bu çalışmada elektronik tablo ortamında cebirsel ... -
Functional thinking ways in relation to linear function tables of elementary school students
(2011)One of the basic components of algebraic thinking is functional thinking. Functional thinking involves focusing on the relationship between two (or more) varying quantities and such thinking facilitates the studies on both ... -
How Do Students Prove Their Learning and Teachers Their Teaching? Do Teachers Make a Difference?
(Anı Yayıncılık, 2016)Problem Statement: Gaining reasoning skills in early years affects the formal proving skills in the following years, thus it is quite significant. The acquiring of this skill is only possible with the approaches that the ... -
How does a taxi driver use geometry?
(Elsevier Science BV, 2015)Euclidean geometry, which is often covered in mathematics curriculum in primary and secondary education, fails to meet all the requirements in daily life. For example, a taxi driver cannot use Euclidean geometry in cities ... -
Hypothetical Learning Trajectory to the Development of Sixth Grade Students' Knowledge about Fractions and Addition-Subtraction in Fractions
(Dergipark Akad, 2019)Fractions are one of the most difficult and complex topics in elementary school mathematics, both in terms of teaching and learning. Indicated research results on students' failure in fractions and teachers' inadequate ... -
Investigating Preservice Teachers' Geometric Problem Solving Process in Dynamic Geometry Environment
(Int Grp Psychol Math Educ, 2011)… -
Investigating Prospective Middle-School Teachers' Perspectives of Mathematical Modelling Problems
(Anı Publishing, 2017)The purpose of this study was to investigate prospective middle school mathematics teachers' perspectives about mathematical modeling tasks. Specifically, prospective teachers' views about how modeling tasks are differ ... -
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Geometri Dersindeki Geometrik Oluşum Edinimleri
(2012)Bu çalışma kapsamında ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin oluşum problemlerinin çözümünde, oluşum araçlarını (hesap makinesi ve geometrik çizim araçları) nasıl kullandıklarına ve oluşumu gerçekleştirirken var ... -
Matematik dersi öğretim programı üzerine meslek lisesi matematik öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Ülkemizde farklı okul türlerinde öğrenim gören öğrencilerin matematik başarılarının karşılaştırıldığı çalışmalarda meslek lisesi öğrencilerinin başarılarının diğer okul türlerindeki öğrencilere göre düşük olduğu ve ... -
Matematik öğretmen adaylarının tek değişkenli fonksiyonların limit kavramına yönelik işlemsel bilgilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının tek değişkenli fonksiyonların limiti kavramına yönelik işlemsel bilgilerinin incelenmesidir. Bu araştırmada öğretmen adaylarının limit kavramı ile ilgili sadece işlemsel bilgisi ... -
Mathematics Pre-Service Teachers' Mathematics Language Training
(IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2010)The importance of the mathematics language in learning is indisputable. Mathematics teachers are responsible to provide the mathematics language skills apart from the mathematics concepts. This study was conducted in two ... -
Middle-school students' concept images of geometric translations
(Elsevier Inc., 2014)This study explored sixth grade students' concept images of geometric translations and the possible sources of their conceptions in a non-technological environment. The data were gathered through a written instrument, ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin ders tasarımlarının öğretime entegrasyonu
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada farklı mesleki deneyimlere sahip ortaokul matematik öğretmenlerinin ders tasarımlarının ve bu tasarımlarını öğretimlerine entegre etme süreçlerinin Dörtlü Bilgi Modeli (DBM) bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Ortaokul öğrencileri kanıt yapabilir mi?
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Öğrencilerin muhakeme becerilerinin gelişiminin desteklemesi için küçük yaşlardan itibaren matematiksel kanıtla tanışmaları ve bu süreçteki eylemleri gerçekleştirmeleri oldukça gerekli ve önemli olmakla birlikte bu durum ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Çokgen Problemlerindeki Matematiksel Düşünme Süreçleri
(2018)Bu araştırmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin çokgen ile ilgili problemlerdeki matematiksel düşünme süreçlerini incelemektir. Araştırmada verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma ...