Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGerek, Sevgi
dc.contributor.authorKurt, Aşkım Adile
dc.date.accessioned2019-10-20T21:12:43Z
dc.date.available2019-10-20T21:12:43Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1301-3386
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNU5qRTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19082
dc.description.abstractEkonomik gelişmeleri ve bu gelişmelerin etkilerini yorumlayabilme becerisi olarak tanımlanan ekonomi okuryazarlığı içinde yaşadığımız dünyayı anlamamızı kolaylaştırmakta, bireyleri daha akılcı ve katılımcı olmaya yöneltmekte ve ekonomi politikalarının sınırlarını ve potansiyelini anlamamızı sağlamaktadır. Günlük yaşantımızda önemli bir yere sahip olan ekonomi okuryazarlığının ölçümü ve elde edilen sonuçlara göre bireylere yönlendirmelerde bulunulmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada ekonomi okuryazarlığı ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması için; normal dağılım analizleri, alt % 27 ve üst % 27’lik grup ortalamaları farkına dayalı madde analizi ve faktör analizi yapılmıştır. Ayrıca iç tutarlık katsayısı ve zaman bağlamındaki tutarlığını belirlemek için pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmaya 355 üniversite öğrencisi katılmıştır. Yapı geçerliği sonuçları ölçeğin toplam varyansın %51.296’sını açıklayan dört faktör yapısına sahip olduğunu göstermiştir. Yapılan tüm analizler sonucunda ölçeğin, üniversite öğrencilerinin ekonomi okuryazarlıklarını ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractEconomic literacy can be defined as the ability to interpret the economic developments and the effects of these developments. It also helps individuals to understand the world, the limits and potential of economic policies. In addition, it leads individuals to become more rational and participatory. Measurement of economic literacy and providing people with suggestions based on these measurements are crucial. In this regard, the current study aimed to develop an economic literacy scale through undergraduate students' responses. In order to improve the validity and reliability indices of the scale; normal distribution analysis, item analysis and factor analysis were conducted. Internal consistency and Pearson product moment correlation coefficients were calculated as well. Three hundred fifty five university students participated in the study. Exploratory factor analysis revealed four factors which explained 51.296 percent of the total variance. Additional indices demonstrated that the scale served as a valid and reliable instrument to measure economic literacy among university students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleEkonomi okuryazarlığı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeEconomic literacy scale: Validity-reliability studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorGerek, Sevgi


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster