Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ayhan R.
dc.contributor.authorKarademirlidağ, İdil
dc.date.accessioned2019-10-20T21:13:37Z
dc.date.available2019-10-20T21:13:37Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1302-633X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RFM056ZzQ=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19353
dc.description.abstractKurumsal itibar kurumun bütün sosyal paydaşlarının sahip olduğu kuruma yönelik takdirlerinin toplamıdır ve elde edilmesi güç bir kurumsal değerdir. Kurumsal itibarın elde edilmesinin zorluğunu yanında kurumsal itibarı korumak bundan daha zordur. Kurumsal itibar, kurumsal rekabet avantajı yaratmada ve sürdürmede gelişmekte olan bir faktördür. Kurumsal itibar kavramı Türkiye’de oldukça yeni olan bir kavramdır ve iyi bilinen şirketlerin bazı yöneticileri hala kendi şirketlerinin yeteri kadar itibarı olduğuna inanmaktadırlar. Yöneticilerin sahip olduğu bu bakış açısının yanı sıra, halkla ilişki-ler şirketleri de henüz kurumsal itibar yönetimi konusunda belli bir tanıma sahip değiller. Kurumsal itibarın kavramsallaştırılması kadar önemli bir diğer konu da kurumsal itibarın ölçümüdür. Kurumsal itibarın ölçülmesi konusu tartışmalıdır. Dünyada kurumsal itibar ölçümü ile ilgili birçok araştırma yöntemi kullanılmaktadır. En beğenilen şirketler araştırması, kurumsal itibar ölçümü konusunda, Türkiye’de kullanılan kurumsal itibar ölçümü yöntemlerinden sadece biridir. Bu çalışmada, Türkiye’de Halkla İlişkiler Ajanslarının Kurumsal İtibara yönelik tutumlarını ortaya çıkarmak ve itibar yönetimine halkla ilişkiler ajanslarının hizmetleri içinde yer verilip verilmediğini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Çalışmada özellikle şu soruların yanıtı aranmaktadır: Kurumsal itibara yönelik talebin nedeni nedir ve bu talep halkla ilişkiler ajansından mı gelmektedir yoksa kurumlardan mı gelmektedir?en_US
dc.description.abstractCorporate reputation is the overall estimation in which a company is held by its constituents and reputation is a valuable corporate asset that is difficult to achieve, but even more difficult to protect. It's a growing factor in creating and maintaining corporate competitive advantage. Reputation management concept is quite new in Turkey and some managers of well known companies still believe that his companies have reputation sufficiently. Besides the manager's point of view, pr agencies have not a clear definition for this term yet. Another important issue on corporate reputation as important as conceptualization of it is measurement. Methods of measurements about corporate reputation are under debate. Many types of measurements methods about corporate reputation have been using in the world. Research on most-appreciated companies is one of the methods have been using in Turkey. In this study we would like to find out attitudes of PR agencies especially in Turkey towards reputation management and to seek whether reputation management is given among the services of PR agencies or not. And ask the questions, Why there is such a demand, does this demand comes from the agency or from the company”.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleTurkish PR Agencies' Point of View About Corporate Reputationen_US
dc.title.alternativeTürkiye'de Halkla İlişkiler Şirketlerinin Kurumsal İtibar Kavramına Bakış Açılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume2007en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage186en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster