İletişim Bilimleri Fakültesi
Bu bölüm içindeki alt bölümler
-
Basın ve Yayın Bölümü [32]
Department of Journalism -
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü [15]
Department of Public Relations and Advertising -
İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü [30]
Dept. of Communication Design and Management -
Sinema ve Televizyon Bölümü [14]
Department of Cinema and Television
Bu bölümdeki koleksiyonlar
-
Makale Koleksiyonu [157]
Güncel Gönderiler
-
The role of social media in promoting organizational brand: a case of telecommunication organizations in Tanzania
(Anadolu Üniversitesi, 2023)This study was conducted with the aim of exploring the role of social media in promoting organizational brand. The study had three objectives. The first objective is to determine the ways that telecommunication organizations in ... -
Hekimlerin sosyal iletişim becerileri
(2021)Amaç: İletişim hayatın her alanında çok değerliyken, sağlık söz konusu olduğunda iyi iletişim, hekimin hızla tanıya gitmesi ve dolayısıyla tedaviye başlaması için ayrıca önemlidir. Hem hastanın hızlı ve verimli değerlendirilmesi ... -
Psikanalitik kuramın sinemadaki yansımaları: Aynadaki ötekimiz ve Biz
(2021)Sigmund Freud, ruhsal arayış ve bozuklukların tedavisinde kullanılmaya başlanmış bir psikoterapi tekniği ve yöntemler bütünü olan psikanalizi tanımlayıp, tüm hayatı boyunca psikanalitik kuramı geliştirmeye yönelik çalışmalarını ... -
Sosyal medyadaki kültürel kimliklerin dönüşümü odaklı "blogger anne" kimliklerinin incelenmesi
(2020)Bu araştırmanın konusu, sosyal medyadaki kültürel dönüşüm odaklı ‘blogger anne’ kimliklerinin incelenmesidir. Bu konu çerçevesinde anne kimliği ile blog ortamında bu-lunan ve kendini ‘blogger anne’ olarak tanımlayan 8 ... -
Kriz iletişiminde duygular ve kültür: karma bir araştırma
(2020)Kriz türü ve kriz tepki stratejisi bir kurumun yöneldiği kriz iletişimi pratiklerini şekillendiren unsurlar arasındadır. Kurumların bir kriz durumunda ne söylediğini ve ne yaptığını belirten kriz iletişimi kültür ve duygu ... -
Does "it" work in Turkey? A network agenda-setting research
(2020)Traditional agenda-setting researches based on the media’s claim to be effective in public opinion, second-stage agenda-setting researches have emerged at the end of the 1990s. Following these studies which support the ... -
Üretüketici emeğin metalaşması: Twitter örneğinde eleştirel ekonomi politik bir çözümleme
(2020)Sosyal paylaşım sitesi Twitter’da çevrimiçi etkinliklerde bulunan kullanıcıların metalaşma süreçlerini ve sömürülme biçimlerini ele alan bu çalışma, eleştirel ekonomi politik yaklaşım üzerine yükselmektedir. ... -
Yapay zekanın şafağında sinema: Morgan filmi fragmanı örneği
(2020)Sinemanın dijitalleşmesi ve bilgisayarların büyük veri işleyerek makine öğrenmesinin imkânları dâh ilinde; yakın gelecekte makine öğrenmesine dayalı filmlerin nasıl üretilebileceği ve nelere yol açabileceğinin ... -
Sosyal ağ kullanımı: sosyal kazanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidiyet
(Akdeniz Üniversitesi, 2020)Sosyal ağ kullanımı uyum sürecini tamamlamış ve oldukça yüksek penetrasyon oran - larına ulaşmış günümüzdeki önemli olgulardandır. Bu ağların ortaya çıktığı günden itibaren en önemli kitlesini öğrenciler oluşturmaktadır. ... -
Reklamdan kaçınma bağlamında geleneksel ve modern film izleme ortamlarının genç izleyiciler üzerinden karşılaştırılması: Netflix ve sinema salonları örneği
(Erciyes Üniversitesi, 2020)Gelişen teknoloji gündelik hayat pratiklerimizi büyük bir hızla değiştirmeye ve dönüştürmeye devam etmektedir. Söz konusu alanlardan biri de modern bireyin film izleme alışkanlığı olarak ele alınabilir. Yeni iletişim ... -
İmalat sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerde insan kaynakları yönetimi uygulamalarının belirleyicileri: Eskişehir örneği
(Doğuş Üniversitesi, 2020)The human resource management practices compose the relationships between the employees, who are the most important, and nearly non-substitute resources of businesses, and the employers. Human resource management (HRM) is ... -
Yazılı medyada veganlığın ve vejetaryenliğin sunumu
(2020)nsanoğlunun doğup büyüdüğü coğrafya, içinde bulunduğu kültürel ortam, ailesi, yakın çevresi, mesleği vb. birçok faktör sahip olduğu yaşam biçimini etkilemektedir. Söz konusu yaşam biçimi içerisinde de beslenme alışkanlıkları ... -
Açık ve uzaktan eğitim kurumlarının web sitelerinin popülaritesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Çalışmada açık ve uzaktan eğitim kurumlarının, web sitelerinin popülerliklerinin araştırılması amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda çalışmada, öğrenci sayısı 100.000’in üzerindeki 18 üniversitenin kurumsal web sitelerinin; ... -
Açık ve uzaktan eğitimde bir pazarlama iletişimi aracı olarak web siteleri ve sosyal medya
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, Açık ve Uzaktan Eğitim (AUE) kurumlarının kurumsal web sitelerini ve sosyal medyayı pazarlama iletişimi amacı ile etkin biçimde kullanıp kullanamadıklarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2012 ... -
Kaynak Temelli Görüş Ekseninde Örgütsel Yapı Maliyet Liderliği Stratejisi İlişkisi: Türkiye’nin İlk 1000 Büyük Sanayi Kuruluşu’nda Bir Araştırma
(2019)Bu araştırma ile Kaynak Temelli Görüş (KTG) ekseninde örgütsel yapının maliyet liderliği stratejisi üzerindeki etkisini yapısal eşitlik modeli yardımıyla ortaya koymak amaçlanmaktadır. Yönetim ve organizasyon bilimsel ... -
Imagery of hair and identity in album covers: Beyoncé, Björk, Madonna, and PJ Harvey
(Routledge, 2018)A study of the visual content of album covers of four singers: Madonna and Beyoncé (popular music artists) and PJ Harvey and Björk (alternative/indie music artists). Cover photography of music albums has been an important ... -
Ahlak kavramının kelime olarak siyasi söylem içerisinde kullanılması: Sosyal medya ortamı olarak Twitter örneği
(2013)Ahlak ile siyaset ilişkisi modern toplumla birlikte daha çok yakınlaşan bir sürece girmiş ve bireyden topluma, ahlak ile siyaset birbiriyle paralel gelişmeler göstermiştir. Özellikle bireyin ahlak ile siyaset arasında ... -
Technophile individual in society: examples from cinema to technium
(2016)Since technology invaded human life, there has been a strong relationship between humans and machines. In this relationship, similar to other relationships in which humans are involved, there are emotions. ... -
Bilim-kurgu film türünde ideoloji örneği:TRON Efsanesi
(2016)Her film türü kendi ideolojik kurallarına sahiptir ve o film türündeki her film ideolojik bakış açısını güçlendirmek için bu kuralları takip eder. Büyük gişe hasılatına sahip film türlerinden biri olan bilim kurgu, ideolojik ... -
Değişen yasalar perspektifinden yeni medya haberciliğinin etik sorunları
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Etik sorunlar ve bunların çözümüne ilişkin davranış kuralları ve düzenlemeler, genellikle gazetecilik örgütleri, yayın kuruluşları ve yetkilendirilmiş kamu kurumları aracılığıyla yürütülür. Gazetecilik örgütlerinin ...